zondag 22 februari 2015

Globaal boekhouden

Nog een week en dan mogen we onze belastingaangifte doen.
Een deel van de kosten die gemaakt zijn bij het kopen van een huis zijn te declareren.

Ik heb vooraf niet echt een idee hoeveel ik er mee op ga schieten. Ik ben ook meer iemand die globaal in de gaten houdt of er niet meer uit gaat dan er binnen komt. Kleine uitgaven begroot ik niet omdat ze meestal opgeheven worden door extra inkomsten.
Wanneer je alleen rekening houdt met je reguliere salaris als inkomsten en bijv. het vakantiegeld, 13e maand, bindingstoelage, inkomsten uit bijbaantje niet begroot houd je ruimte over voor o.a. extra aflossen en sparen.

Maart zal een dure maand worden: nieuw bankstel, nieuwe banden onder de auto, reparatie zelfde auto. Door het niet doen van een extra aflossing hoop ik dat het uit kan.

We hebben daarnaast besloten in de zomer niet een dure en verre vakantiereis te gaan ondernemen.
Aflossen staat hoog in het vaandel!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten