zondag 6 september 2015

Extra aflossing - stoppen met bloggen?

De vakantie is voorbij en op het werk draait vrijwel alles alweer op volle toeren.
Eind deze maand zal ik nog €500,- extra aflossen maar dan is het goed mogelijk dat ik lange tijd (ca. 2 jaar?) geen extra aflossing zal doen.
Het aflossen van de restschuld van mijn vriendin krijgt voorrang vanwege de hogere rente. (De reguliere aflossingen van de lineaire hypotheek gaan uiteraard wel door waardoor de hypotheeksom blijft krimpen.) Het verloop van het aflossen van deze restschuld is niet iets dat ik met de wereld ga delen i.v.m. privacy.



Mede hierdoor is de motivatie om deze blog bij te houden een beetje afgenomen. Ook het bijhouden van de ontwikkelingen met de hypotheekrente zijn veel minder spannend omdat ik de rente immers vastgezet heb voor 10 jaar.

Voor jou even een aantal nieuwsberichten op een rij, veel leesplezier!

De winstmarges op hypotheken zijn sterk gedaald. Met nog een link.

Hypotheek 20 jr. vast steeds populairder.

Hypotheekrente weer (ongeveer) op laagste niveau ooit. Met nog een link met renteprognose.

Ten slotte: 11 van mijn 12 crowdfund investeringen zijn begonnen met uitbetalen. De eerste paar jaar maar geen extra investeringen meer doen om zo extra over te houden voor het aflossen van onze schulden.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten