zaterdag 28 januari 2017

Salarisvermindering...

Tot mijn schrik daalde deze maand mijn netto salaris, met iets meer dan €30 wat betekent dat er jaarlijks €370 minder aan inkomsten binnenkomt. 

Even navragen leert dat de pensioenpremie verhoogd is, van 5,73% naar 6,45% zie ik nu. Onvermijdelijk natuurlijk, maar leuk is het niet. De pensioens opbouw blijft wel gelijk, herinner ik me nu anders zou het zelfs aan 2 kanten zeer doen.

Over twee kanten gesproken, ik zal straks mijn betere helft eens vragen hoe het met haar pensioenpremie zit en of we ook daar hebben ingeleverd.


In bovenstaand diagram is te zien welke invloed dit heeft op de verhouding netto salaris : (bruto) maandlast. Het zal ongeveer een half jaar duren voordat we weer op het niveau van dec 2016 zitten. Maar goed, we staan er verder prima voor en er zijn ergere dingen op de wereld.

1 opmerking:

  1. Ja precies, er zijn ergere dingen maar iedereen kijkt toch altijd naar zijn eigen knip. Ik heb alle posten eens doorlopen deze maand en constateerde dat er van alles omhoog gegaan is waardoor we 50 euro minder per maand te besteden hebben. Uithuilen bij Wie? bes.

    BeantwoordenVerwijderen