dinsdag 23 april 2019

Eigen vermogen

Naast mijn hypotheek Excel bestand heb ik er ook eentje met de naam "eigen vermogen".

Onder andere zitten hierin 3 tabbladen over mijn investeringen in 3 crowdfund platforms en 1 verzamel tabblad crowdfunding. Een tabblad "salaris" waar ik wat gegevens heb staan over de LC en LD schaal opgevolgd door "BST" (bijzondere schooltaken). Niet alle tabbladen worden frequent upgedate (of ge-update???).

Dat "vermogen" ook een natuurkundige grootheid is (vermogen = spanning x stroomsterkte) die gemeten wordt in Watt (Joule per seconde) hoe ik je natuurlijk niet te vertellen.

Grappig genoeg houd ik in het bestand ook bij hoeveel baantjes ik zwem (vanavond 33) en ik ben mijn "vermogen" weer wat aan het opbouwen. De ironie was me tot op heden ontgaan.


Energie/vermogen


Over vermogen of energie gesproken...ik denk te merken dat ik (te) lang in mijn reserves heb getast. Ik ga er vanuit dat de meivakantie voldoende soelaas zal bieden mits ik mezelf de kans geef om lekker bij te komen. Niet te veel wilde avonden/nachten en gewoon lekker wat knoeien in en om het huis.


In en om het huis


Om het huis hebben we gisteren het meeste onkruid verwijderd. Ook ontdekte ik dat een gat in de oprit precies groot genoeg was voor een bijpassende klinker, waar ik er nog een paar op voorraad had! Rubberen hamer gezocht en gevonden en het was zo gefikst.
Joepiedepoepie! Van dat soort kleine dingetjes word ik wel blij.

In het huis is de logeerkamer nu officieel omgedoopt tot marktplaatskamer en ik heb vandaag, via de pas ontdekte marktplaats app, van alles erop gezet.

In het huis wil ik de zonnewering gaan vervangen en had, in dat kader, dit genoemd als concreet spaardoel genoemd aan mijn verjaardagsgasten... Afijn, een enkeling had er inderdaad aan gedacht maar ook ben ik nu een vijftal bierpakketten rijker. Ik drink best graag een pilsje maar speciaalbier hoeft van mij niet zo. Met pils staat de koelkast sowieso nog vol genoeg. Ik heb er uiteraard niks van gezegd want het was immers goed bedoeld en het zal t.z.t. vast wel op komen.


Gas, water en elektra


Ook dit houd ik bij in het excelbestand. Op 3 juni komt de jaarafrekening en ga ik weer switchen. Dan zal ik er wel een bericht aan wijden.

Geniet van het mooie weer: morgen weer 25°C!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten