donderdag 24 oktober 2019

Reality check

Ik ben niet zo van onnodig Engels maar in dit geval dekt dit de lading het best.

Ik werk nu een week of 8 bij mijn nieuwe werkgever en vandaag was een dag dat er wat barstjes kwamen in het nagenoeg perfecte beeld dat ik had van deze school. Ik ben nogal uitgesproken en niet "vlak" qua emoties: als ik blij ben ben ik dat ook van harte. Als ik boos ben ben ik dat ook echt, en niet een beetje. Ik doe niet vaak iets half (haha)

Natuurlijk zijn mijn gedachten nu nog volkomen onbetrouwbaar aangezien ik er nog niet lang genoeg werk om alles te overzien. Wat ook waar is dat de toekomst wat mij betreft nog volledig open staat.

Een gedachte die me vandaag nog door het hoofd schoot ik dat ik momenteel niet met een 3-maandse maar slechts een 1-maandse opzegtermijn heb.

Nou goed, we gaan het allemaal wel zien. Vanavond even geen werk en morgen weer volop lessen.

4 opmerkingen:

  1. Er is geen werkgever of baan die perfect is. Na verloop van tijd ontdek je dingen die minder leuk zijn. Maar vergeet ook niet dat je draai vinden op een nieuwe school een heel schooljaar duurt. Pas dan heb je alles een keer meegemaakt en ken de mores een beetje. Misschien valt het barstje wel mee en zeker in vergelijking met je vorige werkgever. Is het toch een flinke scheur dan kan je natuurlijk gewoon verkassen en ergens anders gaan werken. Mensen met jouw vak zijn volgens mij nog steeds veelgevraagd! Ik hoop dat het meevalt en dat je toch blijft waar je nu bent. Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Niek, mooi weer es een reactie van je te krijgen kerel!

    Thanks, ja dat weet ik allemaal uiteraard. Mijn beoordelingsvermogen kan ik nog niet vertrouwen en daarvan ben ik me bewust. Het lijkt allemaal toch best goed te zitten want mijn ideeën blijken gelukkig welkom te zijn.

    Ik ben erg van de daadkracht en van de ideeën, en als daar goed en productief op gereageerd wordt dan zit ik prima op mijn plek!

    Ga je morgen nog staken trouwens? Ik heb mijn lesvrije dag en ga wel wat correctiewerk doen denk ik. Anders heb ik vooral mezelf ermee. Mmm, ben anders wel principieel... Ik kijk nog ff. Niet weer naar het Malieveld in elk geval. De reisloze woensdag houd ik in ere. Overigens betaald onze directie de salarissen niet door: bij jou wel?

    gr.
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, niet gestaakt, alhoewel een grote groep collega's wel is gegaan, zij waren van onze vmbo-tak, de mbo-docenten zijn niet gegaan. Schoolbestuur van mijn scholengroep betaalde wel salaris door. Eigenlijk krom dat daar niet ook voor iedereen dezelfde afspraken gelden in onderwijsland. Over je huidige, nieuwe baan: reageren ze niet goed op jouw voorstellen of weet je dat nog niet. Ik zeg altijd dat ik liever heb dat mijn team met plannen en voorstellingen en oplossingen komt dan het bij mij te dumpen... ik hoef er dan niet meer over na te denken en kan het goed- of afkeuren. Eigen inbreng wordt dus juist gewaardeerd! Hoop dat je je draai wel vindt, want weer verkassen brengt wel extra onrust in je leven. Ik zou het zeker tot feb/maart geven voor ik een beslissing neem om verder te zoeken, mocht je dat van plan zijn. Ik blijf je volgen want ik ben benieuwd hoe het verder loopt! Greetz! Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ze lijken toch wél goed te reageren op mijn voorstellen. Mijn inbreng lijkt zeker te worden gewaardeerd! Eens kijken of er ook dingen daadwerkelijk gaan veranderen. (iets met woorden en daden ;-) )

    Jazeker, voor april verwacht ik geen drastische knopen door te hakken.
    :-) Nou, anders ik wel!

    Groetjes,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen