donderdag 26 maart 2020

Hypo en belastingen

De afgelopen weken staat de wereld op z’n kop.

Ik werk inmiddels al twee weken volledig thuis, overleggen vinden plaats via microsoft Teams, e-mail en soms Whatsapp. Er zit absoluut geen ritme in.

Ik sta op rond 9:00 uur, vandaag voor het eerst de gewenste 8:00 uur. Ook al om voor te bereiden op de zomertijd van aankomend weekend. Bedtijd was de afgelopen dagen rond 01:30 uur. Gisteren rond 0:15 uur waar ik dan wel blij mee ben. Ik ben veel minder productief dan anders en ik mis het contact met mijn leerlingen en andere levende wezens enorm.

Ik prijs me gelukkig met mijn vaste inkomen (wel nog met een tijdelijke aanstelling) dat ook gewoon gisteren weer gestort werd, inclusief reiskostenvergoeding alhoewel ik reiskosten nu nauwelijks heb.
Ik heb het te doen met o.a. Z.Z.P.-ers die het minder gemakkelijk hebben. Uiteraard diep respect voor iedereen die in de zorg werkt waarvoor de zware periode nog niet over is, hopelijk wel op de helft.

Detail: het thuiswerken zal ik wellicht iets terugzien in mijn elektriciteitsverbruik en het verstookte gas, maar dat zal  niet om grote bedragen gaan.


Hypotheek en belastingaangifte


Ook deze maand wordt er weer extra afgelost: €1153 om precies te zijn. De bruto maandlast duikt deze maand trouwens voor het eerst onder de €700, heel mooi.

De belastingaangifte ingevuld, nog niet verstuurd want ik wil hem nog even nakijken. De teruggaaf valt ernstig tegen maar is wel correct vanwege 2 werkgevers in 2019. Per 1 augustus begon immers het nieuwe schooljaar bij mijn nieuwe werkgever. Iets met loonheffing, whatever.

Verder ben ik erg blij dat ik geen beleggingen heb want de crash lijkt me onvermijdelijk. Of al mijn crowdfund projecten het hoofd boven water kunnen houden is dan wel weer spannend.

Vooralsnog ga ik dus zoveel mogelijk door op deze voet.

Gisteren nog wat spullen verkocht op Marktplaats: het houdt je bezig en het levert ook nog wat op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten