dinsdag 21 april 2020

Blij


  • met mijn gezondheid, en die van mijn familie en vrienden.
  • met het mooie weer.
  • met mijn knuffelbare huisdieren.
  • met de dalende sterftecijfers en IC-bevolking.
  • met de eerste versoepelingen van de COVID-19 maatregelen.
Heel fijn dat vooral kinderen onder voorwaarden weer naar school mogen en kunnen sporten. Hopelijk blijven de trends zoals ze zijn, of trekken ze nog wat aan.



En voor mezelf?


Het werken op afstand zal dus moeten worden volgehouden tot maandag 1 juni.
Sporten mag nog niet, dus mijn wekelijkse sportmoment kan nog niet hervat worden.
Alle grote evenementen zoals festivals zijn, zoals verwacht, verboden. Tot 1 september in elk geval. Tot die tijd dus geen festivals in Nederland, Belgiƫ en Duitsland. Er is nog een handjevol kleinere Europese festivals die ik in de gaten houd.


Waar ik concreet naar uitkijk:

  • half mei - de laatste S.E. toetsen voor de examenklassen, helaas wel op afstand
  • ma 1 juni - misschien gaan de schooldeuren voor het V.O. dan ook weer open
  • vr 3 juli - Hopelijk gaat de eerste Grand Prix van 2020 dan van start (in Oostenrijk), de GP van Frankrijk in het weekend van 28 juni is nog niet afgelast maar lijkt dat wel te gaan worden)

    In zijn algemeenheid hoop ik op een volwaardig Formule-1 seizoen (minimaal 8 races) waarvan de GP van Nederland deel uitmaakt. Desnoods alles zonder publiek.
  • 12 september - lokaal concert, als de maatregelen niet verlengd worden gaat het door. (Sowieso een kleine setting.)
  • 3 oktober - Das Oktober Metalfest


Ah, bijna vergeten. Iets dat ik nu wel mag.

Naar de tandarts. 

Ik ga morgen gelijk bellen of ze binnenkort nog een gaatje hebben. ;-)

2 opmerkingen:

  1. Ja, goed dat de jonkies naar school mogen en mogen sporten. Ik beweeg nu zoveel mogelijk buiten door te wandelen en te fietsen. Op die manier lukt het me goed om mijn dagelijkse portie beweging te krijgen. Wij gaan kijken hoe we vanaf 1 juni ons onderwijs kunnen inrichten, zal nog een klus worden maar het is wel goed als we weer studenten kunnen ontvangen op school, een grote groep (de minder gemotiveerde mbo niveau 1 en 2 studenten) is al zo moeilijk te bereiken en te motiveren, als het online moet is het echt ingewikkeld!. Maar eerst even vakantie! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff, niet gemakkelijk om jouw "slag"leerlingen gemotiveerd te houden inderdaad. Precies: eerst even vakantie! En nog een goed nieuwtje maar daarover schrijf ik zo in mijn volgende bericht.

      Verwijderen