maandag 25 april 2022

Salaris = binnen!

En ook dat van de 2e school waar ik sinds kort werkzaam ben. Ik heb direct mijn spaarrekening weer afgetopt op €10.000. Niet meer, niet minder. Voldoende om wat onverwachte uitgaven op te kunnen vangen maar niet meer omdat er met 0% rente en een hoge inflatie betere manieren zijn om met je zuurverdiende centjes om te gaan.


Extra aflossing

Zoals bijvoorbeeld extra aflossen op je hypotheek en tegenwoordig doe ik dat steevast ter looptijdverkorting. Van mijn huidige lage rente ben ik verzekerd tot juli 2025 en de rentes zijn nog steeds stijgende. Ach, ik wil er ook graag vlot vanaf (de hypotheek) maar niet ten koste van alles.


Extra inkomsten

Komende 2 weken heb ik (mei-)vakantie en mijn AirBnB zal weer (even) open zijn. In de weken daarna heb ik genoeg aan mijn hoofd (eindexamens) dus vandaar maar eventjes.
Ik realiseer me ineens dat, wanneer ik dichter bij mijn woonplaats werk en niet meer elders hoef te overnachten het runnen van een AirBnB een stuk gemakkelijker wordt.
De eerste boeking is trouwens al binnen :-)


Schoonmaakster

Sinds vandaag heb ik weer een schoonmaakster en ze is, as we speak, beneden bezig. Toch wel ontzettend fijn om me daar geen zorgen meer over te hoeven maken en zo is het runnen van een airBnB ook een stuk beter te doen. Wel heb ik me voorgenomen om aan mijn eigen schoonmaakwerk een taakje toe te voegen, nl. ramen wassen.

Totaal doe ik dan zelf:

  • De afwas (vaatwasser!)
  • De was incl. ophangen (ik heb geen wasdroger, de wasmachine is trouwens 20 jaar jong)
  • Bedden verschonen.
  • De auto stofzuigen / wassen (sporadisch)
  • De voor-, achter- en moestuin.
  • De ramen, binnen en buiten.
De AirBnB ruimte stofzuig ik zelf ook wel eens, alsook andere ruimtes als daar wel erg veel kattenharen zijn. Een enkele keer gootsteenontstopper als dat nodig is en een poetslapje met glassex over het aanrecht.

Dat was het weer even, zo nog eens wat opruimen o.i.d. Voorjaars-opruimwoede of zoiets haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten