dinsdag 27 december 2022

Meer licht

De kerstdagen zijn weer soepel (oké 1 minder momentje) voorbij gegaan en de dagen lengen weer. Dat is al genoeg om me positief te stemmen. Ook denk ik wel eens terug aan december 2021, toen ik met een burn-out thuis zat. 

De meeste dingen gaan toch een stuk(je) beter dan toen en in het kader van: doe elke dag/week/maand/jaar iets dat je nog nooit eerder deed cq. angst aanjaagt gaan we meedoen aan een lokale nieuwjaarsduik!

Met een buitentemperatuur van ca. 12°C ook een prima laagdrempelig moment om, wellicht, een traditie te beginnen. Sinds dinsdag 20 december heb ik elke dag wel een of andere activiteit gehad dus vervelen doe ik me niet. Ook niet dusdanig heftig dat ik overprikkeld raak dus alles is wel redelijk in balans.

Voor mijn eigen overzicht:

  • vandaag: vanavond bandrepetitie, afwerken van de nummers (ik dacht 9 stuks) die we momenteel spelen. Ik moet nog repeteren trouwens, da's voor zometeen.
  • morgen 28 dec: overdag met vriendengroep wat wandelen/lunchen/borrelen. Ik blijf alcoholvrij en zet mijn broer dan op de trein.
  • donderdag 29 dec: 's middags een kort verjaardagsbezoekje en dan 16 km fietsen naar een naburig dorp waar de pensionering van een oud-collega gevierd gaat worden. Slechts 6 genodigden dus ik voel me best vereerd :-). Eten en daarna het dorp in en biertjes drinken.
  • vrijdag 30 dec: overdag bij een kennis een oliebolletje eten en 's avonds de eindejaarsquiz in mijn stamkroeg. Hiervoor ben ik al aan het studeren en ook de komende dagen zal ik hier wat tijd in gaan steken.
  • zaterdag 31 dec: In en om het huis, waarschijnlijk 3 a 4 vrienden komen, mogelijk ook logeren. Misschien gaan we nog klootschieten en ik maak sowieso glühwein, ook voor 't eerst.
  • zondag 1 jan: nieuwjaarsduik in een meertje hier 8 km vandaan. Fietsen zou dus kunnen.

Vanaf 2 januari lekker weinig gepland en ik zie het allemaal wel. Ik ben trouwens overgestapt van zorgverzekeraar, misschien nog even bekijken of ik me bedenkt. Moet wel voordat het nieuwe jaar begint.

Mocht ik dit jaar niet meer posten: fijne dagen en een goed uiteinde! (En wees voorzichtig met vuurwerk.)


1 opmerking:

  1. Hoi Mark, leuke dingen staan er op je lijstje! Hier een heel rustige kerst en ook met Oud en Nieuw zal het niet hard knallen, maar wel een glaasje belletjes en een oliebol. Geen voornemens, daar doe ik niet aan. Plannen heb ik wel, maar als ze niet doorgaan ook goed. Ik wens je een mooi jaar privé en ook in het arbeidsproces. We zullen vast wel weer wat van onze ergernissen met elkaar delen, ik verheug me er al op! Ben ook zeer benieuwd welke onderwijsontwikkelingen ik in het nieuwe jaar door de strot geduwd krijg in het kader van 'ontwikkeling'. 😉 Tot dan en voor nu fijne jaarwisseling! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen