In mijn vorige bericht zei ik "nog nooit zo heet gegeten"...afijn, de komende 5 dagen zijn nog een beetje warmer. Hier op locatie zou het vandaag 34 °C worden.
Morgen: 33 °C
vrijdag: 38 °C
zaterdag: 36 °C (wellicht met onweer)
zondag: 32 °C (onweer)
Een periode van 5 dagen afzien voor de meeste mensen. Gevaarlijker zijn de nachttemperaturen wanneer deze niet voldoende laag zijn voor het lichaam om te herstellen cq. te kunnen slapen. Afgelopen nacht was het 18 °C en ik heb best een goede nacht gehad. De komende nachten zijn wat warmer (21°C) waardoor slapen moeilijker wordt. De minimumtemperatuur van de nacht van vrijdag op zaterdag zou zelfs 23 °C gaan bedragen.
Ik wens iedereen alvast veel sterkte en verkoeling toe.
Vanaf maandag (27 °C) zouden we dan terecht komen in een periode met temperaturen rond de 23 °C. Dat is voor veel mensen, inclusief mezelf, veel dichter bij een operationele temperatuur!
Slaapopties
Afgelopen nacht zelfs nog (half) onder het zomerdekbedje gelegen. Komende nacht in een fris opgemaakt bed lijkt me een leeg dekbedovertrek zat. Zou de slaapkamer onvoldoende afkoelen zijn er nog wel een paar opties:
Beneden slapen, waar de katten me wel heel vroeg zullen wekken. Ook heb ik niet voor alle ramen verduistering.
Buiten slapen. Op de bank waar ik nu zit zou het best kunnen denk ik. Van de grond en onder de overkapping.
Op zolder slapen. De enige ruimte met airco die, als het echt moet, koud gemaakt kan worden.
Het hoofd koel houden
De standaardtips kent iedereen wel maar ik ga in elk geval niet binnen koken, draag luchtige kleding en maak me zo min mogelijk druk. Op het heetst van de dag geen activiteiten etc.
Succes allen en een fijne dag!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten