zaterdag 6 juni 2015

Hypotheekrente stijging en... daling

Na een aantal rentestijgingen de afgelopen tijd zijn er ook al weer een aantal verstrekkers die hun rentes verlaagden. Het ziet volgens mij naar uit dat de lage rentes niet veel verder zullen dalen maar voorlopig nog wel stabiel zullen blijven.

Ondanks dat heb ik toch een niet eerder gedane stap genomen. Ik heb de rente 10 jaar vastgezet, voor 2,25%. De variabele rente is 2,20% en ik vond het verschil van 0,05% dusdanig minimaal dat 10 jaar zekerheid me meer waard was.

Overigens worden op Richardsonline rentewijzigingen soms enkele dagen VAN TEVOREN aangekondigd. Voor degene met een variabele rente die e.e.a. op de voet volgt beveel ik deze website van harte aan. Ik zag aankomen dat de 10 jaars rente per 1 juni met 0,05 % zou gaan stijgen en heb nog voor deze datum de rente vastgezet. Ik wacht nog even op de officiële bevestiging.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten