zaterdag 27 juni 2015

Rentewijzigingen / oversluiten?

De ASR heeft haar rentes de afgelopen weken meerdere malen gewijzigd.

De 10 jaars rente is met een drietal stapjes al gestegen tot 2,45% waar ik hem kortgeleden nog kon vastzetten voor 2,25%. Daarentegen is de variabele rente juist gedaald tot 2,10%.

Spijt is vaak niet zo'n nuttige emotie dus ik ga niet zeuren dat ik de rente niet vast had moeten zetten maar ben ik blij DAT ik hem 10 jaar heb vastgezet. (Het glas is niet halfvol maar helemaal vol: lucht is ook materie!)


Voor mensen die momenteel een hypotheek met langere looptijd voor een veel hogere rente hebben wordt oversluiten een steeds geschiktere optie. De grootste drempel blijft de boeterente.

Oh, bijna vergeten: wanneer (over)morgen de hypotheekbijdrage voor deze maand wordt afgeschreven duik ik voor het eerst ruim onder de €180.000,- wat betekent dat ik meer dan €10.000,- heb afgelost (!)
Wel weinig gespaard, tja dat kan natuurlijk niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten