maandag 6 juli 2015

Bijna vakantie

Nog een kleine week en dan begint mijn vakantie, joepie! De werkdruk begint al een beetje van me af te vallen en de supra-tropische temperaturen van de afgelopen dagen helpen het zomer-/vakantiegevoel te versterken!


Aangezien mijn vriendin en ik van kamperen houden (en dan ook gewoon "echt in een tent") gaan we niet verder bezuinigen op onze vakantie. In twee Europese landen campings geboekt en er lekker zelf naar toe boemelen met mijn Suzuki-Swift. In de zomer en bij gematigde snelheden (60-80 km/h) haalt ie soms een gemiddeld verbruik van 1 liter / 20 km.
Op de snelweg zakt dit wel wat maar 1 op 17 lukt meestal nog wel.



Van een aantal crowdfund investeringen zijn de eerste betalingen al ontvangen. Ik heb kleine bedragjes (3 cijfers) overgemaakt naar 10 verschillende projecten. Het voorspelde rendement ligt boven de 7%, iets dat sparen al lang niet meer oplevert. Uiteraard is crowdfunden met iets meer risico maar voorlopig vind ik het een prima manier om zo te "sparen".

Alvast een fijne vakantie gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten