dinsdag 20 oktober 2015

Streep door de rekening?

Aangezien we van plan zijn op enige termijn zonnepanelen aan te schaffen heb ik via verschillende bronnen informatie en voorlopige offertes opgevraagd. Ook heb ik al enige tijd via de website van Eneco virtuele zonnepanelen.

Zojuist had ik telefonisch contact met een medewerker van Eneco die me een aantal vragen stelde.
Verder dan vraag 3 kwamen we niet: "Bevindt er zich asbest in het dak?"



Het antwoord is nl. "ja". Ik kreeg te verstaan dat het plaatsen van zonnepanelen niet is toegestaan. Een onprettige verrassing en misschien naïef van mijn kant dat ik dit niet wist.

Ik zit nu met de volgende vragen:

1) is dit een regel waar iedereen zich aan houdt? (of zijn er lezers die zonnepanelen lieten plaatsen en het asbest mochten laten zitten?)

2) als er firma's zijn die wel zonnepanelen plaatsen ondanks het asbest, is het verstandig hiermee in zee te gaan?

3) als die er niet zijn, wat kost het laten verwijderen van asbest?

4) is het toegestaan en mogelijk, veilig en verstandig om het zelf te verwijderen?

Ik ben op de hoogte van het feit dat in 2024 asbest van daken verwijderd dient te zijn maar dat dit alleen geldt voor asbest dat aan de buitenlucht is blootgesteld. En, dat is hier niet van toepassing.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten