zondag 13 december 2015

Onder de €200.000,- ?

Naast wat bescheiden spaaractiviteiten hebben we tot nu toe elke extra euro stukgesmeten aan de restschuld. Het lijkt erop dat we met de laatste extra aflossingen van 2015 (o.a. 13e maand) onze gecombineerde schuld (hypotheek+studieschuld+restschuld) onder de 2 ton gaan krijgen!

Daarna lijkt het verstandig om eens te inventariseren hoeveel we in 2016 meer gaan sparen voor:

* zonnepanelen (Volgens het nieuwe belastingplan komt hiervoor €100.000.000 subsidie beschikbaar.)
* onderhoud / verbeteringen aan het huis
* verre reis in dec 2016 (nieuw-zeeland?)
* bruiloft ...?
* kinderen...?

Het is me wel wat waard om de restschuld voor 2017 afgelost te hebben omdat dit het nadenken over de toekomst een stuk makkelijker maakt. Voor de zomer van 2016 hebben we geen (dure) vakantieplannen en we letten steeds meer op de kleintjes. Ook hebben we geen kerstboom aangeschaft en toch hebben we er drie staan.

In de vensterbank:
Dit plastic boompje heb ik, volgens mij, nog gekocht voor een paar guldens. Aansluiten en klaar!

Sinds vorig jaar hebben we deze houten variant:


aangevuld met wat kleine dingetjes van de kerstmarkt van gisteren.






















En sinds gisteren hebben we er nog één! Mijn creatieve vriendin had weer eens een goed idee en lampjes etc. hadden we toch nog zat!

Of ik voor de kerst nog wat ga posten weet ik niet dus alvast bij deze: FIJNE FEESTDAGEN!








2 opmerkingen:

  1. Volgens mij klopt er iets niet. Je schrijft een verre reis in dec. 2016 en daarna dat je geen vakantieplannen hebt in 2016.
    Wij zijn ook aan het overwegen om een keer in te stappen met zonnepanelen.
    Even afwachten wat het nieuwe belastingplan brengt.
    Ook van mijn kant fijne dagen gewenst en een goed 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt inderdaad, ik bedoelde geen plannen voor de zomer van 2016.
      Goed zo! Dankjewel!

      Verwijderen