maandag 4 maart 2019

Aankopen grond? Deel 1

Door het fuseren van de lokale basisscholen staan er diverse gebouwen leeg. Hun bestemming...? Onbekend.
Aangezien ik schuin achter zo'n leegstaand gebouw is mijn interesse al geruime tijd gewekt.


Kinderopvang


Naast het genoemde schoolgebouw bevindt zich een vergelijkbaar bouwsel waar zich een kinderopvang in bevindt. Deze is nog wel in bedrijf. Mogelijk dat dit gebouw en/of het schoolgebouw gesloopt gaan worden of een andere bestemming krijgen.


Brandgang


Langs mijn woning ligt een 3 meter brede brandgang die, afhankelijk van het lot van de genoemde gebouwen, overbodig wordt. De buurman had een paar jaar geleden ook belangstelling, wat jammer voor mij is want 3 meter extra in de breedte betekent bijvoorbeeld een carport naast de keuken. Slechts 1,5 meter betekent alleen een bredere tuin en een eigen gangetje langs het huis.


Bergruimte


Langs de genoemde brandgang en achter de schuur van de buren bevindt zich nog een kleine berging van een paar m². Volgens de buurman was hem deze jaren geleden te koop aangeboden.

De buurman een huis verderop heeft een jaar of 2 geleden een aantal vierkante meters van het schoolperceel kunnen kopen. (een fietsenstalling)


Vragen


Via de mail zojuist de volgende vragen gesteld:

"Een aantal weken werd ik inderdaad teruggebeld. Ik heb geen naam genoteerd maar mogelijk dat de beller dhr. xxxx was (alhoewel deze meneer aangaf geen CC van onderstaande mail ontvangen te hebben.)
Degene die ik sprak bleek slechts de beheerder van de leegstaande schoolgebouwen te zijn en verder geen kennis te hebben van de toekomst van die gebouwen noch van de percelen waar ze op staan.

Na een aantal weken niets meer gehoord te hebben neem ik deze dus wederom contact met U op omdat geen van mijn vragen reeds beantwoord zijn. 
Ook één aanvullende vraag: achter de schuur van mijn buren bevindt zich een kleine bergruimte, mogelijk van school xxxxxxx. Volgens mijn buurman was deze bergruimte hem ooit te koop aangeboden, maar had hij geweigerd. Is deze ruimte te koop?

Voor Uw gemak mijn vragen puntsgewijs:
Algemeen:  
1)  Wat gaat er gebeuren met alle leegstaande gebouwen van voormalige basisscholen in ons dorp?
Specifiek:  
2) Wat gaat er gebeuren met het leegstaande gebouw van voormalige basisschool xxxx (aan de xxweg)?
3) Wat gaat er gebeuren met het gebouw van kinderopvang xxxx?
4) Wat gaat er gebeuren met (delen van) de evt. vrijkomende percelen?
5) In hoeverre is het mogelijk (delen van) deze 2 genoemde percelen aan te kopen?
6) In hoeverre is de zgn. brandgang overbodig?
7) In hoeverre kan de grond van deze brandgang aangekocht worden?
8) Kan de eerder genoemde kleine bergruimte aangekocht worden?

U sprak de verwachting uit dat de gemeente uiterlijk begin 2019 het proces om te komen tot de gewenste ruimtelijke ontwikkeling op deze locatie zou opstarten. 

9) Hoe staat het hiermee?
10) Wanneer zal er voor de buurt de, door U genoemde, inloopavond georganiseerd worden?

Ik hoop op een spoedige reactie, met in elk geval de contactgegevens van iemand die antwoorden op deze vragen heeft en/of bereid is deze te verkrijgen. Om tijd te besparen mag Uw reactie uiteraard CC gestuurd worden naar deze persoon."

Nou, iets van de lange adem lijkt het. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten