zondag 24 maart 2019

HTML hulp gevraagd!

Van HTML (of htmHEL) begrijp ik niet zoveel. Ik heb heul vroeger nog wel eens iets met Basic geprogrammeerd en later op het HBO ook nog met iets anders dat ik verdrongen heb, maar nu loop ik een beetje vast.

Zoals je ziet moest je even scrollen om bij dit bericht te komen.

Onderstaand advies van Adsense opgevolgd:

Laadtijd van pagina's versnellen
Gebruik asynchrone advertentiecode om uw site sneller te maken

Onze onderzoeken hebben aangetoond dat de kans groter is dat bezoekers op een site blijven als de pagina's snel worden geladen.

We hebben vastgesteld dat u momenteel synchrone advertentiecode gebruikt, waardoor uw pagina's mogelijk langzamer worden geladen. Als u overschakelt naar asynchrone advertentiecode, krijgen bezoekers sneller toegang tot uw content omdat de advertenties het laden van de content niet vertragen.

Als u wilt overschakelen naar asynchrone advertentiecode, klikt u voor elk van de onderstaand vermelde advertentieblokken op 'Code ophalen', kopieert u de advertentiecode en plakt u deze op uw site.

Na braaf de code gekopieerd en geplakt te hebben naar, wat ik dacht, de juiste plek trad het genoemde verschijnsel op.

De te plakken code:

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:120px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2064337122064434"
     data-ad-slot="8612991502"></ins>
<script>
     (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Ik geef bij deze even de eerste 16 regels aan code (is dat genoeg?), mogelijk dat de kenner het probleem ziet. Alvast vriendelijk bedankt!

De code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<!DOCTYPE html>
<html b:version='2' class='v2' expr:dir='data:blog.languageDirection' expr:lang='data:blog.locale' xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml' xmlns:b='http://www.google.com/2005/gml/b' xmlns:data='http://www.google.com/2005/gml/data' xmlns:expr='http://www.google.com/2005/gml/expr'>
  <head>
    <script async='async' src='//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js'/>
    <ins class='adsbygoogle' data-ad-client='ca-pub-2064337122064434' data-ad-slot='8612991502' style='display:inline-block;width:120px;height:600px'/>
    <script>
      (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
    </script>
    <meta expr:content='data:blog.isMobile         ? &quot;width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0&quot;         : &quot;width=1100&quot;' name='viewport'/>
    <b:include data='blog' name='all-head-content'/>
    <title>
      <data:blog.pageTitle/>
    </title>
    <b:skin>
      <![CDATA[/*


Voor mij is het grotendeels abacadabra, help!

4 opmerkingen:

  1. Wellicht heb je hier iets aan: https://support.google.com/adsense/answer/3221666?hl=nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het zelf even uitgezocht. Google async adsense werkt alleen met async='async' op blogger. Zelf heb ik de code ook zo staan en dat werkt. Is ook de enige manier. De standaard async code werkt niet op blogger, daar kwam ik ook paar jaar geleden achter.


    1 keer deze code async='async' tussen head plaatsen. De rest van de adsense code.

    plaats je elders op de pagina. Zo zou het moeten werken.

    Ik had een her verhaal maar kan het niet plaatsen. Ik mail het ook nog wel even.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. script async veranderen in async='async' adsbygoogle.js script hoef je maar 1 keer te plaatsen. (zag geen mail adres op je blog) Kom je er niet uit of meer weten neem dan contact op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi zuinigeman, ik begrijp er helaas niets van... Ik zou je hulp zeer op prijs stellen.

      Verwijderen