zondag 10 november 2019

De balans opmaken

De meeste mensen doen dat, als ze dat al doen, vaak in december. Ik heb er nu zin in dus daar gaat ie, in willekeurige volgorde:


Werk


Na ruim 2 maanden bij mijn nieuwe werkgever zijn mijn ervaringen over het algemeen positief! Sowieso is het eerste jaar het zwaarst want alles is nieuw etc. en is mijn beoordelingsvermogen nog onvoldoende betrouwbaar.
Voor nu: ik heb het er naar mijn zin: heb voldoende vrijheid, de leerlingen zijn zoals ik ze gewend ben (redelijk braaf maar zo nu en dan puberend haha), ik heb leuke collega's. Hopelijk aan het eind van dit schooljaar een vaste aanstelling (+ schaal LD) en dan kan ik desgewenst concretere stappen nemen voor wat betreft:


Wonen


Woon-werk afstand is nu 89 of 95 km, afhankelijk van de route. Bij weinig verkeer is de langste route sneller. Voor dit schooljaar is de huidige situatie best te handhaven met 2 overnachtingen in de B&B.
Dagelijks lekker op de fiets naar het werk mits deze afstand < 12 km is. Dat zou absoluut een pluspunt zijn maar op dit moment zie ik mezelf nog niet in een andere regio wonen,
Op funda kijk ik wel eens naar huizen in die regio en ik zie dat de prijzen daar iets hoger liggen.


Persoonlijk


Momenteel lekker single alhoewel Emma Watson daar laatst een andere term voor introduceerde. :-)
Hoe dan ook, weinig actie op dat vlak. Vind het wel even prima zo, en sowieso was ik niet van plan daar veel over te gaan bloggen. Het blijft immers een blog dat/die in hoofdzaak over hypotheken en besparen gaat.

Samenvattend: gewoon lekker doorgaan en we zien het allemaal wel gebeuren.


Aanvulling!


Zojuist las ik een artikel over voormalig F1-coureur Dacid Coulthard die nu op allerlei andere vlakken aan de weg timmert.

Een kleine quote: "Sinds ik gestopt ben met racen, heb ik meerdere bedrijven gelanceerd. Ik heb daarbij altijd gehandeld vanuit het principe dat het belangrijk is om een goed team om je heen te verzamelen en dat je mensen het vertrouwen moet geven, zodat zij zich verantwoordelijk gaan voelen voor hun werk. Naar mij idee is succesvol worden als ondernemer, niet zo ingewikkeld. Je moet toegewijd zijn en bereid zijn om hard te werken. Dat is het voor een groot deel. Je hoort veel mensen zeggen dat ze nog op iemand of iets aan het wachten zijn. Maar als je wacht, gebeurt er niets. Stop met wachten en zorg dat het gebeurt."

Precies wat ik miste bij mijn vorige werkgever(s) en precies wat ik gedaan heb!

Nou, nu is het tijd voor lunch!






1 opmerking:

  1. Haha... waarom zou je de balans niet af en toe opmaken als JIJ dat wilt, prima juist! Gelukkig bevalt je nieuwe werk, maar die reisafstand... OMG!! Ik moet er niet aan denken! Ik heb nog nooit NIET op fietsafstand gewoond, maximum was ooit een half uur fietsen, tegenwoordig deur tot deur 8 minuten. Ik weet dat dat niet voor iedereen is weggelegd. Als ik jou was zou ik echt op zoek gaan naar een woning dichter bij school, denk eens aan alle tijd die je overhoudt! Persoonlijk zou ik persoonlijk ook persoonlijk houden... helemmaal mee eens dus! En racen... not my cup of tea, maar die stukjes van je sla ik dan ook gewoon over ;-)! Goeie groet, Niek

    BeantwoordenVerwijderen