maandag 4 mei 2020

Laatste x LTV

Dit is de laatste keer dat ik de resterende hypotheeksom vergelijk met de waarde van het huis. Voor "waarde" gebruik ik de meest recente W.O.Z. Bij de verkoop van je woning heb je daar maar weinig aan en zul je een taxateur in de arm moeten nemen, maar voor het bijhouden van de L.T.V. (loan-to-value) vind ik het betrouwbaar genoeg.


Actuele L.T.V.


Eind deze maand zal de hypotheeksom rond de €103.000 liggen. (Ja het gaat lekker hard!)
De meest recente W.O.Z. is €237.000, een tikkeltje aan de hoge kant wat mij betreft. Hoe dan ook, de L.T.V. is dan (€103.000/€237.000 x 100 = ) minder dan 44%.

Bij non-NHG hypotheken is de laagste categorie vaak LTV <45% en daar zit ik dus al onder. Mooi om te weten en ik heb er denk ik weinig aan omdat ik juist wel NHG heb.

Dit dreigt echt mijn meest zinloze bericht ooit te worden...

Anyhow: of de huizenprijzen gaan inklappen, evt. door de Coronacrisis, weet ik niet. Feit is dat ik voor de volgende W.O.Z.-peiling in 2021 al weer dusdanig veel meer afgelost denk te hebben dat de L.T.V. echt niet gaat stijgen.

Nou, mogelijk dat ik er bij de wens te verhuren voor het volledig aflossen van de hypotheek er nog iets aan kan hebben.

Dit was vooralsnog de laatste keer dat ik repte over L.T.V., fijne dag!

1 opmerking:

  1. LOL!! Leuk hoor, je meest zinloze bericht ooit! Mij verveel je er niet mee, maar misschien andere lezers wel. Maar... ik lees ook liever je school- en festivalavonturen en andere overpeinzingen mbt de dingen des levens. Goeie groet, Niek

    BeantwoordenVerwijderen