zaterdag 12 juni 2021

Korterrrr

Mijn hypotheekverstrekker heeft, n.a.v. extra aflossingen afgelopen maand, de looptijd verkort en, hoe fijn, zelfs wat meer dan ik verwacht had. Kennelijk sturen ze op maandlasten en niet op aflosbedrag: helemaal goed!

De looptijd van (standaard) 30 jaar is nu 28,5 jaar geworden en het spreekt voor zich dat ik de smaak van het inkorten te pakken heb. De veranderlijke einddatum houd ik bij in het rechterstaatje.

De komende 2 maanden kan ik niet al te veel aflossen maar vanaf augustus juist wel want:

  • per augustus een trede hoger (alhoewel waarschijnlijk ook minder fte werken, misschien een klein plusje)
  • een groter eenmalig plusje is de bindingstoelage, uitgekeerd in augustus
  • de echte klapper is dat per september mijn deposito afloopt met uiteraard nog één rente uitkering (4,6% van €10.000)


Inkomsten


Qua werk ga ik op korte termijn nog twee lijntjes uitgooien, waarover later wel meer. Ook denk ik tijdens de zomer het airBNB pad te betreden als verhuurder om zo wat passief inkomen te genereren. Nou ja, niet helemaal passief maar wel bijna :-)

Fijn weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten