vrijdag 1 juli 2022

Crowdfunding - 2e statusupdate van 2022

Hier de halfjaarlijkse update over mijn crowdfund activiteiten en daarmee een vervolg op de post van januari. Ik heb de afgelopen 6 maanden in één nieuw project geïnvesteerd. Hier is alweer deel 10 uit de serie:


Status crowdfunding


Er "lopen" nog 3 projecten lopen via geldvoorelkaar.
Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €3634,33 terug ontvangen (95,6 %). Project nr. 2 hoeft nog maar 1 termijn uit te betalen. De overige 2 projecten betalen helaas verre van regulier uit, zo nu en dan druppelt er wat. Dit 7-jarige avontuur zal hoogstwaarschijnlijk een (klein) verlies geven tenzij in hier in nieuwe projecten investeer. Voorlopig doe ik dat niet.

Dan zijn er 4 projecten via lendahand, waarvan 1 nieuwe. Het rendement is laag maar het geeft een goed gevoel mensen in armere landen een handje te kunnen helpen. Om die reden blijf ik nieuwe investeringen doen via dit platform. Betalingsachterstanden zijn weggewerkt en nog eens 2 projecten zijn geheel uitbetaald. Van de €5100 is €4224,63 ontvangen (82,8%) en als het goed blijft gaan zou ik uitkomen op een klein plusje.

De laatste 3 projecten lopen via Collin crowdfunding. Hier is het redelijk hommeles. Eén project betaalt nog regulier uit de andere 2 niet. Gelukkig waren mijn investeringen hier bescheiden. Van de €800 is €380,82 terug ontvangen (= 47,6 %)

Totaal dus 10 actieve projecten wat ik als minimum aantal beschouw. Zodra er dus een project eindigt investeer ik in een nieuwe.


Samenvattend:

Sinds mijn vorige update heb ik €455 ontvangen. Van de 10 lopende projecten zijn er 5 met een betalingsachterstand. De overige 5 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in januari zullen er waarschijnlijk weer 2 projecten volledig afgelost te zijn, waarvan eentje die achterliep. 

Momenteel sta ik dus nog €1460,22 in de min en houd de focus op extra aflossen en niet op crowdfunding. Een beetje op de waakvlam dus. Minimaal 10 projecten dus, en nieuwe liefst via lendahand waar de rendementen trouwens hoger zijn dan in het begin.
Rijker ben ik er vooralsnog niet van geworden maar veel armer gelukkig ook niet haha. Wel ben ik er een beetje wijzer van geworden en vind ik het een leuke bezigheid. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten