vrijdag 29 juli 2022

Nieuwe auto!

Via Hoogeveen en Elim kwamen we gisteren uiteindelijk in de buurt van Kampen terecht. Bij één der autogarages daar stonden een aantal Fiat Dioblo's, waarvan 2 verlengde versies. Na het nodige voorwerk wist ik dat de vraagprijs (€6890,-) al redelijk scherp was en zo maakten we even een proefritje.

De Fiat voelde behoorlijk pittig op het gas en direct op het stuurwiel. Reed verder prima en bij een noodstop (zonder handen) bleef ie rechtdoor gaan. Na overleg besloot ik tot de koop over te gaan, alhoewel de aankoopcheck die ik wenste wat organisatorische problemen gaf. Had ik bij de verkopers een slecht voorgevoel gehad dan had ik het niet zo gedaan maar die kwamen eerlijk en reëel op me over.

Inclusief A.P.K., wat vloeistoffen, poetsbeurt en reservewiel (dat ontbrak) en een maand garantie heb ik nog wat van de prijs afgepingeld om uit te komen op (€6600,-). Voor een goed rijdende en uiziende verlengde Doblo, bouwjaar 2009 (benzine) met nog geen ton op de teller lijkt dit een prima scherpe prijs. De verkopers wilden graag de koop voor hun vakantie rondmaken. Ze hadden daardoor al €1000 van de vraagprijzen van de Doblo's afgehaald. Tip: in de zomer een auto kopen kan lucratief zijn!


Project Micro-Camper

Ik heb gelijk een collega gecontacteerd (vanaf maandag trouwens ex-collega) die me regelmatig van auto-advies voorzag. Binnenkort ga ik met hem eens wat klussen aan de machine! Ook qua geluidsdemping heeft hij goede ideeën. Vandaag alvast even de verzekering regelen, of wacht ik daarmee tot maandag, als we de auto ophalen? Nou, ik ga zo es wat dingen plannen en regelen.


Mailbox opschonen

Het lopende schooljaar eindigt overmorgen en vermoedelijk zal mijn werkmail vanaf maandag offline gaan. Ik heb het meeste al opgeschoond waarbij ik soms mails nog even een keer lees.

Ik kwam net een mailtje tegen , van mij naar direct-leidinggevende, van 11 maanden geleden, net voor aanvang van het schooljaar, die als volgt luidde:

Hoi Xxxx,

Hoe is het met je? Hopelijk heb je een goeie vakantie gehad en gaat het je goed. Als ik dezelfde vragen aan mezelf stel kan ik helaas op geen van beiden met een volmondig “ja” antwoorden.

Diverse aandoeningen waarvoor ik de afgelopen weken vaker bij dokters geweest ben dan de afgelopen 5 jaar is wat nu speelt.

Vooralsnog niks ernstigs gelukkig maar ik zit erg laag in de energie. Hopelijk wordt dit op korte termijn beter maar daarvoor zullen waarschijnlijk behandelingen van een osteopaat nodig zijn. (Ik sta op de wachtlijst.)

Later dit weekend zal ik de diverse mails over het programma van de eerste week tot me te nemen. Hopelijk ben ik niet op woensdag ingezet omdat dit, alleen al gezien mijn woon-werk situatie, niet doenlijk is om er te zijn.

Als het goed is is mijn co-mentor Xxxx hiermee bekend (?) Sowieso heb ik op woensdag 1 sep weer een doktersafspraak staan. Ik had je graag een beter bericht gedaan maar ik begin dus zeker niet vol energie en helaas ook niet vol goede moed aan het nieuwe schooljaar.

De gevolgen van de pandemie (o.a. eenzaamheid) en de medische zaken beginnen nu toch behoorlijk een wissel te trekken op mijn mentaal welbevinden. Hopelijk dat de regelmaat van het werkzame leven en de behandelingen van de osteopaat hier een positieve verandering in zullen brengen.

Feit blijft dat mijn geluk momenteel te veel van externe factoren afhangt.
Tot zover deze zelfanalyse, het leek me goed je hiervan even bericht te doen voor de eerste schooldag.

groeten,

Mark

Ik sta er nu een stuk beter op want ben veel relaxter en mijn gezondheid is een stuk beter. Geen rugklachten meer en qua energie gaat het beter. Niet perfect maar hopelijk wordt dat vanzelf nog wat beter. Ook ben ik nu wél van goede moed en ben van plan het nieuwe schooljaar chill aan te vangen. Niet met de gebruikelijke verbeteringsdrang maar ontspannen en nieuwsgierig hoe ze daar het onderwijs vormgeven.

De Osteopaat ga ik niet meer nodig hebben, mogelijk wel iets anders, maar daar moet ik nog even naar kijken. Niks urgents in elk geval.

Tenslotte: ik weet niet hoe het jou vergaat maar van de Corona periode nog weten hoe het was om lange perioden geen mensen te treffen en andere beperkingen lijken een verre en vage herinnering. Ben ik de enige waarbij dat zo werkt of is dat redelijk universeel? Ik ben wel benieuwd.

Nou, ik ga het e.e.a. regelen en wat in en om het huis rommelen. Fijne dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten