maandag 7 augustus 2017

Bellen via vaste telefoon

Aangezien ik nog van de generatie ben dat ik me nog kan herinneren dat ik als klein jongetje met draaischijf telefoon naar opa en oma mocht bellen is een vaste telefoon een vast gegeven.

De afgelopen jaren heb ik via UPC, nu ZIGGO, ook een internet/TV abonnement gehad waar het bellen gratis bij in zat. Een groot deel van deze periode was het onbeperkt bellen binnen Nederland naar vast nummers en later ook naar mobiele nummers ook nog gratis.

Kort na de overgang van UPC naar Ziggo werd dit aangepast en dat had ik wel geregistreerd maar mijn gedrag er niet op aangepast. Kortom: het kost 5 a 6 euro per maand extra en van mijn mobiele belminuten (300) gebruikte is een groot deel niet.

Mobiel abonnement


Direct mijn mobiele Telfort abonnement maar eens onder de loep genomen: maandbedrag €12,03 met

  • SMS: 200 stuks
  • internet: 100 MB
  • bellen: 300 belminuten


Sms-en: doe ik niet vaak maar op 0 zetten vind ik niet handig omdat mijn ouders, schoonvader en een van mijn beste vrienden niet aan whatsapp doen. Sms-en uit nood omdat de bundel op is kwam wel eens voor.
Internet: 100 MB is wel erg weinig...ok, dit heb ik zojuist verhoogd naar 500 MB, kost maandelijks 2 euro extra.
Bellen: ook als ik niet meer met vaste telefoon bel denk ik aan 300 minuten nog ruim voldoende te hebben.

Het maandbedrag is nu €14,03 maar wacht....ik kan mijn abonnement verlengen zie ik nu, en dan krijg is als vaste klant:

  • Sms-en: onbeperkt
  • Internet: 2000 MB extra (incl. 1000MB extra als vaste klant) 
  • bellen: 400 belminuten (incl. 100 minuten extra als vaste klant)


Daarbij krijg in een niewe SIM kaart zodat ie ook 4G aankan waarmee de snelheid uiteraard toeneemt.
Het maandbedrag? €14,- Ik heb het gelijk maar aangevraagd!

Toekomst vast bellen


De telefoon laten we nog even staan en we zullen eens een beetje bijhouden hoe vaak we nog op dat apparaat gebeld worden. Afhankelijk van het aantal telefoontjes en het aantal mensen dat belt trekken we binnenkort de stekker er wel uit denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten