zaterdag 9 december 2017

Besparen op zorg: drieklapper!

Besparen op je zorgverzekering: welke stappen kun je nemen?

Sluit een collectieve verzekering af 


Via mijn werkgever heb ik die al jaren. Ik heb trouwens alleen nog een basisverzekering (net zoals steeds meer Nederlanders). Zonder de collectiviteitskorting zou ik overstappen want dan zou een andere verzekeraar waarschijnlijk goedkoper zijn.

Kies een hoger eigen risico 


Sinds een paar jaar heb ik het eigen risico op de maximale bedrag gezet. In 2017 en ook aankomend jaar is dat 885,-. Ik ben gezegend (bij gebrek aan een beter woord) met een goede gezondheid en daardoor valt er hier ca. €20,- per maand op de premie te besparen. Na 25 maanden heb je het extra eigen risico dus al bij elkaar gespaard en alles daarna is pure winst.
Die 25 maanden zijn overigens al enige tijd verstreken. :-)

Betaal niet per maand


Hier had ik nog niet aan gedacht. Zojuist heb ik m.i.v. 2018 de automatische betaling omgezet van maandelijks naar jaarlijks. Hiermee bespaar ik 2% op de premie. Dit zou dan neerkomen op het volgende: jaarpremie = 12 x €89,48 = €1073,76. De besparing is dan 0,02 x €1073,76 = €21,48.

Niet een astronomische besparing maar als je een briefje van €20 op straat ziet liggen laat je hem ook niet liggen, niet waar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten