dinsdag 26 februari 2019

Blauwe envelop, Rode Stier, Rutger Bregman

Sinds dit jaar afgeschaft, toch lag er vandaag een blauwe envelop op de deurmat.

Een vriendelijke herinnering dat ik afgelopen jaar gescheiden was en dat dit gevolgen kan hebben voor de aangifte. Zeker i.v.m. koophuis etc.
Ik heb op de website van de belastingdienst even gekeken en ik geloof dat het voor mij wel losloopt.

Ex is op 3 februari vertrokken en de scheiding was toen aangevraagd: het fiscaal partnerschap eindigde daardoor op de genoemde datum. Een maand en 2 dagen waren we in 2018 dus nog wel fiscaal partner, nou: ik geloof het wel. Ik heb ook helemaal geen zin om contact te zoeken trouwens.


Rode Stier


De auto's van Red Bull hebben vorige week alweer de sporen gekregen tijdens de testritten in Barcelona. Vandaag begon deel 2 en morgen (en vrijdag) zit Max weer achter het stuur. Het lijkt bij Red-Bull Honda allemaal erg voorspoedig te gaan en beter dan de afgelopen jaren.
Positief dus!


Lente


De lente lijkt al haast begonnen en de eerste temperatuurrecords zijn alweer gebroken. Aan deze kant van het land was het gisteren en vandaag het warmst. Morgen nog zo'n dag. Ik denk dat ik dan maar eens wat buitenlucht ga opsnuiven.


Bernie


Bernie Sanders...ik ben echt fan van die man. De verkiezingen voor de volgende US president (...ik bedoel....als Trump verlenging krijgt dan verdienen de US-citizens al het kwaad dat ze overkomt.) duren nog even.

Je kent Rutger Bregman? Je weet wel: de geschiedkundige die de afgelopen week wereldberoemd werd door zijn "truth to power" woorden in Davos maar meer nog door zijn interactie met FOX-news host Tucker Carlson. Het schijnt dat dankzij Bernie het filmpje van laatstgenoemd interview zo snel viraal ging.

De nieuwe president treedt pas aan op 20 januari 2021. De verkiezingen zijn op 3 november 2020. In juli 2020 wordt de kandidaat van de democratische partij aangewezen. De voorverkiezingen gaan per staat/gebied en de eerste (Iowa, traditiegetrouw) zal zijn op 3 februari 2020.
Nog iets minder dan een jaar wachten, maar het spel is al op de wagen!

Naast Bernie al 7 geregistreerde kandidaten die, vanaf juni 2019, zullen gaan debatteren.

Oké, juni is het zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten