maandag 23 december 2019

Hoeveel stijgen jouw maandlasten in 2020?

Dankzij Vereniging Eigen Huis weet ik nu hoeveel mijn maandlasten gaan stijgen.
Via deze link kun je jouw gemeente opzoeken en zien wat er gebeurt met de:
  • OZB
  • Afvalheffing en
  • Rioolheffing
Tenzij je woont in de gemeente Loppersum, Nijkerk of Urk gaan je woonlasten in 2020 omhoog. De gemiddelde verandering is 4,6 % en het is fijn te merken dat de gemeente waarin ik woon daar ruimschoots onder blijft.


Jubileum


Het was me even ontgaan maar de grens van 500 blogberichten heb ik deze maand overschreden. 
Als amateur bloggertje toch niet gek en misschien haal ik de 1000 zelfs wel.
Wat zou een reden zijn om te stoppen? Eentje ligt voor de hand: zodra de hypotheek is afgelost!

Een aantal jaartjes duurt dat dus nog zeker wel, dus jullie zijn voorlopig nog niet van me af ;-)


Wetenschap


Het lijkt me een goed idee dat ik regelmatig verwijs naar een wetenschapsartikel. Interessant leesvoer en wellicht trekt het meer lezers aan.
Vandaag artikel 1: Een plek op aarde waar geen leven voorkomt.

2 opmerkingen:

  1. Haha, leuk idee zo'n wetenschapsartikel, maar ik lees je site echt om je persoonlijke verhaal. Voor wetenschap lees ik de NRC wel op zaterdag. Hoop dus dat je nog wel even doorgaat tot de 1000 en misschien meer! Groet Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) Het is echt heel leuk te merken dat ik een groep vaste lezers heb.
    Oké we gaan het zien! De beste wensen voor 2020 en het eerste stukje van dit jaar staat er alweer op.
    groetjes, Mark

    BeantwoordenVerwijderen