maandag 16 december 2019

Programma kerstvakantie

Ik dacht dat er niet zoveel op de planning stond haha, nou, oordeel zelf:

do 19 dec: Borrel met sectiegenoten in de middag en daarna Gala op school.
vr 20 dec: kerstviering op nieuwe school en wellicht borrelen met oud-collega's van oude school

za 21 dec: Bezoekje aan muziekwinkel samen met ex.
zo 22 dec: verjaardag + logeren?
ma 23 dec: Met ouders en broer naar Zwolle (ijssculpturen)
di: 24 dec kerstvooravond en wo 25 dec bij ouders thuis een beetje bordspellen / eten etc.
do 26 dec: uit eten met een paar vrienden, logeren?
vr 27 dec: naar live bandje in 't dorp, logee.
za 28 dec: pubquiz

ma 30 dec: badmintontournooi
di 31 dec: oudejaarsavond blijf ik eens thuis. Eens kijken hoe gezellig het in de buurt is!
In januari nog geen plannen geloof ik :-)

Ik heb niet het gevoel dat ik ergens heen MOET. Op oudejaarsavond gingen vrienden iets afspreken: ik heb geen zin en blijf dus lekker thuis, of althans: in de straat. Kan ik mooi de katjes een beetje in de gaten houden qua vuurwerk.


Katten en vuurwerk


Gek genoeg is er hier in de buurt het hele jaar door geknal. Elke maand een enkele keer. Sinds een jaar of 2, heel apart... Alhoewel ik dit bloed irritant vind zijn de katjes een beetje gewend aan knallen.
Vorig jaar ging het allemaal prima en leken ze niet al te erg onder de indruk.

Wat kun je doen?

  • Doe dicht wat er dicht kan: rolluiken, gordijnen, etc.
  • Laat licht branden.
  • Laat de radio aan staan.
  • Zorg dat de kat(ten) ergens kunnen verschuilen / onder kruipen.
  • Niet bij elke knal gerust stellen want dan zouden ze kunnen denken dat er echt gevaar is. Knallen dus een beetje negeren. 

Zelf vind ik siervuurwerk prachtig maar als consuminderaar vind ik het zonde er (veel) geld aan uit te geven en als scheikundige vind ik vooral de zware metalen niet zo best voor het milieu.

Steek jij nog vuurwerk af?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten