donderdag 2 januari 2020

Crowdfunding - 1e statusupdate van 2020

Gelukkig nieuw jaar en de allerbeste wensen voor 2020!

Eerst maar eens deel 5 van de halfjaarlijkse crowdfundupdate.(Hier een link naar deel 4.)


Status crowdfunding


De bovenste 12 projecten lopen bij geldvoorelkaar. Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €2898,31 terug ontvangen (76,3 %).
Over project 1, 2 en 9 word ik periodiek geïnformeerd door incassobureaus. Projecten 3 en 8 hebben een achterstand maar betalen wel rente uit. Over een aantal maanden wordt, als het goed is, ook weer afgelost.

Het volgende rijtje zijn 11 projecten die via lendahand lopen. Deze betalen niet maandelijks maar halfjaarlijks terug.
In november liepen een drietal projecten af en een deel van de opbrengst heb ik geïnvesteerd in project 11.De projecten leveren qua geld weinig op maar als goede doelen wel een goed gevoel mensen in armere landen een handje te kunnen helpen. Om die reden zie ik mezelf weer nieuwe investeringen doen via dit platform. Van de €3900 is €2274,55 ontvangen (= 41,7 %).

De laatste 4 projecten lopen via Collin crowdfunding want Knab is gestopt met crowdfunding. Project 1 ziet er niet goed uit en hierover wordt ik periodiek geïnformeerd.
Van de €800 is €109,78 terug ontvangen (= 13,7 %)



Samenvattend:


Van de 27 lopende projecten zijn er 4 met een dusdanige achterstand dat incassobureaus zijn ingeschakeld. Voorts zijn er 2 projecten met een achterstand waarbij de verwachting is dat alle termijnen betaald zullen worden.
De overige 21 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in juli behoren er weer 3 projecten volledig afgelost te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten