vrijdag 12 juli 2019

Crowdfunding - 2e statusupdate van 2019

De volgende maand gaat de hypotheeksom onder de 130k ! Het aflossen gaat nog steeds lekker maar ik zou het tempo graag wat opvoeren. Daarover en over mijn nieuwe baan later meer.

Eerst maar eens deel 4 van de halfjaarlijkse crowdfundupdate.(Hier een link naar deel 3.)


Status crowdfunding



De bovenste 13 projecten lopen dus bij geldvoorelkaar. Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €2701,13 terug ontvangen (71,1 %). Project 1 staat ruim in de plus en project 13 is nieuw. Over project 2, 3 en 10 word ik periodiek geïnformeerd door incassobureaus. Van projecten 4 en 9 is heb ik de laatste 2 termijnen (nog) niet ontvangen.

Het volgende rijtje zijn 15 projecten die via lendahand lopen. Deze betalen niet maandelijks maar halfjaarlijks terug. Project 6 is helaas toch afgeboekt: jammer. Van de €3500 is €286,17 terug ontvangen (= 8,2 %). Je ziet dat ik in veel nieuwe projecten heb geïnvesteerd. Een aantal met een korte looptijd van 6 maanden en in november zullen deze (hopelijk) uitbetalen.



De laatste 4 projecten lopen via Knab, waarvan 2 nieuwe. Project 1 ziet er niet goed uit.
Van de €800 is €38,67 terug ontvangen (= 4,8 %)





Samenvattend:


Van de 32 lopende projecten zijn er 4 met een dusdanige achterstand dat incassobureaus zijn ingeschakeld. Voorts zijn er 2 projecten met een achterstand waarbij de verwachting is dat alle termijnen betaald zullen worden.
De overige 26 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in januari behoren er 4 projecten volledig afgelost te zijn. Vooralsnog laat ik het zoals het is en doe ik geen nieuwe investeringen. Overigens staan de terugbetalingen van Knab in een apart spaarpotje dat later als extraatje geldt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten