woensdag 13 januari 2021

Crowdfunding - 1e statusupdate van 2021

Genoeg goed nieuws om te melden, maar dat kan later. Eerst maar eens een update over mijn crowdfund activiteiten en daarmee een vervolg op de post van juli. Ik heb de afgelopen 6 maanden niet in nieuwe projecten geïnvesteerd en wacht daar nog even mee. Mogelijk tot de herfst van 2021, hoe zou de wereld er dan trouwens voor staan? Anayway, hier is deel 7:

Status crowdfunding

De bovenste 5 projecten lopen bij geldvoorelkaar. Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €3144,51 terug ontvangen (82,8 %).

Project 5 loopt op schema. Bij projecten 1 t/m 4 is er helaas enige tot grote achterstand waarbij opgemerkt dat project 3 nog maar een paar termijnen moet uitbetalen en dat ik er al in het groen sta. Het lijkt erop dat de pandemie zijn weerslag heeft op een aantal van mijn crowdfundprojecten.

Het volgende rijtje bevat 10 projecten van lendahand.

De projecten leveren qua geld weinig op maar als goede doelen wel een goed gevoel mensen in armere landen een handje te kunnen helpen. Om die reden zie ik mezelf weer nieuwe investeringen doen via dit platform. Projecten 4, 6, 8 en 9 hebben 1 termijn uitstel (6 mnd) vanwege Corona maar daarover kwam laatst positief bericht dat verder uitstel niet nodig is en uitbetalingen volgens schema blijven verlopen. Van de €3900 is €2526,99 ontvangen (64,8%).

De laatste 3 projecten lopen via Collin crowdfunding.

Vanwege Corona heeft project 3 een uitstel tot aflossing van 6 maanden gekregen. Rente wordt wel doorbetaald. Van de €800 is €229,07 terug ontvangen (= 28,6 %)


Samenvattend:

Sinds mijn vorige update heb ik grofweg €550 ontvangen. Van de 18 lopende projecten zijn er 5 met een dusdanige achterstand dat incassobureaus zijn ingeschakeld. Vier projecten met Corona gerelateerde uitstel.

De overige 13 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in juli behoren er weer 5 projecten volledig afgelost te zijn. Momenteel sta ik dus nog €2599,43 in de min en ik wacht nog even met het doen van nieuwe investeringen.
Wachten tot dit gestegen is tot boven de... -€2000?

Of minder naar de bedragen kijken en standaard tussen 10 en 20 projecten in de lucht houden? Per 1 juli ga ik het eens rustig bekijken. Rijker ben ik er vooralsnog niet van geworden, veel armer gelukkig ook niet haha. Wel ben ik er een beetje wijzer van geworden en vind ik het een leuke bezigheid. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten