vrijdag 8 januari 2021

Het goede nieuws van vrijdag 8 januari.

 Weer even tijd voor een blogje en/want het is weekend! Na vandaag en gisteren in totaal 10 online lessen gegeven te hebben voelt het goed weer enigszins aan het werk te zijn. Waar de afgelopen tijd de dagen van de week als hetzelfde aanvoelden kom ik langzaam weer in mijn ritme. 

Hopelijk kunnen we dit volgende week verder doortrekken als ik weer lijfelijk les mag geven aan een deel van mijn leerlingen. Als de lockdown verlengd maar niet verscherpt wordt dan gaat dit lukken want enkele specifieke groepen, waaronder examenleerlingen, mogen/moeten (daarover bestaat onduidelijkheid) sinds 4 januari fysiek les krijgen. Onze schoolleiding besloot om de eerste week een volledige lockdown door te voeren, verstandig lijkt me.

Hoe dan ook, hier nog meer goed nieuws:

  1. Eergisteren is het vaccineren in Nederland begonnen begonnen en de teller stond gisteren al op 15.000 ingeënte zorgmedewerkers. Ik vind het tempo bemoedigend want een boel Europese landen die eerder begonnen waren hebben de snelheid er nog niet in en hebben we nu al ingehaald, waaronder België en Frankrijk.
  2. Nog 12 dagen voor de oranje clown het witte huis verlaat.
  3. Of wellicht eerder als er een afzettingsprocedure gestart wordt!
  4. Hij heeft de verkiezingsuitslag erkend (wauw, lekker op tijd Donnie!)
  5. Het Pfizer vaccin lijkt ook goed te werken tegen gemuteerde varianten waaronder ook de zeer besmettelijke variant.
  6. Er kunnen niet vijf, maar zes doses van het vaccin van BioNTech/Pfizer uit een flacon worden gehaald.
  7. De top-10 van snelste vaccineerders, met Nederland en buurlanden ook vermeld:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten