zondag 3 januari 2021

MMXXI

Hallo 2021: een nieuw jaar, nieuwe kansen. Allemaal de allerbeste wensen voor het volgende rondje om de zon.

Qua hypotheek blijf ik lekker op stoom en duik ik eind deze maand onder de 86k. Verder betrap ik me op een zekere lusteloosheid waardoor ik geen zin heb om goeie voornemens te formuleren en vooruit kijken naar leuke dingen durf ik ook nauwelijks aan.

Vermoedelijk dat veel meer mensen er ook zo instaan, het verdere verloop van de pandemie laat zich nog lastig voorspellen.

Laten we positief blijven en een best case scenario schetsen:

  • het Pfizer/BioNTech vaccin
    • blijkt zeer effectief
    • blijft constant aangevoerd worden
  • ook andere vaccins worden goedgekeurd en
    • blijken effectief en
    • de (totale) snelheid van aanvoer verveelvoudigd
  • het vaccineren in Nederland en de rest van de EU verloopt efficiënt en snel
  • een hoog percentage mensen laat zich inenten
Het gevolg:

Wereldwijd begint de pandemie langzaam uit te doven waardoor in maart de eerst versoepelingen doorgevoerd kunnen worden. De uitdoving is exponentieel waardoor (vrijwel) alle restricties voor de zomer teruggetrokken kunnen worden en het festivalseizoen 2021 op volle sterkte doorgang kan vinden. Je kunt er van op aan dat ik wat schade ga inhalen!

Traagste jongetje van de klas


Op 29 december 2020 werd in Ierland, als 26e van 27 EU landen, een eerste vaccin gegeven. Je hebt het vast al meegekregen: Nederland is het 27e en laatste EU land dat vanaf 8 januari gaat prikken. Ik vind daar wel wat van maar heb me nu geen zin om boos te maken.
Ook buiten Europa wordt gevaccineerd en een land dat ik de komende week in de gaten ga houden is Israël waar al op 19 december 2020 begonnen werd en vandaag al bijna 13% van de bevolking ingeënt is. Het artikel zegt 11,55%, maar ziehier per land de actuele stand van zaken qua vaccineren.




Fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten