zondag 3 oktober 2021

Ander werk? - deel 4

Het is oktober, en de teerling is geworpen: afgelopen donderdag heb ik deeltijd ontslag genomen.

Dit weekend heb ik mijn werk-mailbox nog niet bekeken (want waarom zou je ook?) dus de reactie van de rector weet ik nog. We hebben toevallig a.s. dinsdag een afspraak staan dus heel lang hoef ik er sowieso niet op te wachten.

Mijn directe leidinggevende reageerde trouwens prima toen ik aangaf dat ik aan het solliciteren was. Morgen geen lessen maar studiedag, hmm. Meestal vrij waardeloze dagen maar ik laat me graag (positief) verrassen.

Ander werk

Een sollicitatie bij een particuliere school is dusdanig positief dat ze me er graag bij hebben. Ik ben er zelf  voor 90% zeker van dat ik er aan de slag ga. Op een andere sollicitatiebrief kreeg ik niet eens een reactie: best hoor.

Gisteren even de haren los gegooid (voor zover ik die nog heb!) in Das (sehr kleines) oktober metalfest, in café the Jack in Eindhoven: erg leuk!

Afijn, fijne zondag en een goeie week!

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Die particuliere school wil je vast graag hebben! Raar dat je geen reactie kreeg op je andere sollicitatie. Dat zou je niet verwachten bij een onderwijsinstelling die nu nog vacatures heeft uitstaan. Whoaa... studiedag!! Jij liever dan ik! Maar wij onderwijsmensen ontkomen er niet aan, wij hebben zeker twee van die dagen per jaar, ik kom er soms onderuit, soms niet.... bij ons heet het een ontwikkeldag en met mijn 25 jaar ervaring is het meestal oude wijn in nieuwe zakken. Ach, zet je beste gezicht op en bedenk: 'ook aan deze dag komt een einde!' Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker!
      Die reactie is dus nu alsnog binnen. De studiedag viel mee: niet heel vervelend maar ook geen hoog rendement. Tja ontwikkeldag heet het heer ook geloof ik.
      Vanmiddag geen vergadering: dikke prima.
      De teller van vertrekkende collega's staat, inclusief ondergetekende, op 5.
      Straks het gesprek :-)

      Verwijderen