dinsdag 5 oktober 2021

Ander werk? - deel 5 - update

Gisteren toch nog een bericht van die andere school gekregen, met excuses. Wellicht ook daar dus alsnog een gesprek, ergens volgende week.

Zojuist hoorde ik dat een collega biologie ontslag heeft genomen. Ook hij is het top-down beleid en de slechte communicatie helemaal beu.

Gisteren tijdens de lunchpauze van de studiedag (die overigens niet tegenviel: weinig rendement maar wel gezellig) sprak de rector ons nog even toe. Dat hij de onrust in de school onderkende vond ik al heel wat en verder best een positief praatje.

Vanmiddag heb ik een gesprek met rector en afdelingsleider betreffende mijn ontslag. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ik heb wel wat scenario's in het hoofd, we gaan het zien.

update: gesprek

Zojuist het gesprek gehad en het verliep prettig en constructief. Ik had nog wat ruimte gelaten voor een vervolg van mijn loopbaan na de zomervakantie en daarover wilden ze graag uitsluitsel: begrijpelijk.
Zodra ik dat zou doen gaan ze alles proberen om mijn resterende baan op 2 (of 2,5) opeenvolgende dagen te zetten. Dat daarin de examenklassen zitten was geen punt van discussie. De uren van havo-5 waren dat nog wel even maar ook daar bewegen ze mee. Zouden ze het niet voor elkaar krijgen op 2 (of 2,5 aanvullende dagen) dan ben ik weer aan zet voor een go / no go.

Al met al ben ik best tevreden en ga ik nu 1 of 2 nachtjes slapen over een definitief einde per 31 juli 2020. Het dubbele gevoel/spagaat is er nog een beetje, zeker omdat ik nu waak over 30 havo-4 leerlingen die hun eerste SK toets van het jaar aan het maken zijn. 

Wordt wederom vervolgd.


1 opmerking:

  1. Fijn dat er meebewogen wordt. Ik had niet anders verwacht want ze hebben natuurlijk niet zomaar een vervanger voor jou! Ja, dat is waarom je docent bent, je wilt de leerlingen iets bijbrengen en ze niet 'in de steek' laten als ze in havo 5 zitten en examen moeten doen! Dat je dat gevoel hebt siert je! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen