dinsdag 30 augustus 2022

Opgelicht - update

De 1e versie van de conceptbrief kreeg ik van het advocatenkantoor. Prima opgesteld met 2 fouten en iets dat ontbrak in mijn ogen. Hopelijk komt er snel een correcte versie zodat die opgestuurd kan worden.

Of de verkopers die ook daadwerkelijk zullen ontvangen is de vraag want mogelijk zijn ze al met de noorderzon vertrokken: geen advertenties meer op Marktplaats... Misschien dat ik er straks even een belletje naartoe doe, gewoon om te checken of er opgenomen wordt.

Na een telefoontje met degene die hem goedgekeurd had heb ik contact gezocht met de RDW voor een herkeuring. Dit is ook een doodlopende weg want de herkeuring dient plaats te vinden in de buurt waar de laatste APK keuring plaatsgevonden heeft. Hoe ik de auto daar krijg...? Wel APK gekeurd maar met een aantal gebreken, ben je dan verzekerd? De dame van de RDW zei dat ik dan maar op eigen risico moest rijden omdat de verzekering mogelijk niet dekte, wauw... En dan nog, bij het meest gunstige scenario: ik krijg gelijk en de auto is APK afgekeurd. Dan gaat de terugweg sowieso transportkosten opleveren. Het enige dat ik kon doen en ook gedaan heb ik "APK twijfel" aanmerken. Op die manier zou de keurmeester eerder of vaker een bezoekje van de RDW kunnen verwachten. Hier staat dus nu een streep onder.

Advies van mijn vaste monteur was er geen kosten meer aan te maken en de auto door te verkopen of in te ruilen. Mogelijk dat er bij inruil iets meer uit te halen valt en sowieso zou ik me niet bezwaard voelen een auto met gebreken aan een garage door te verkopen. 

Wordt nogmaals vervolgd...


Hypotheek, niet aflossen?


Doordat mijn spaarsaldo aardig slonk door de aankoop van de auto en het eerste salaris van mijn nieuwe werkgever in eerste instantie niet werd overgemaakt leek een extra aflossing er in deze maand niet in te zitten. Doordat het salaris er gisteren toch op kwam, er nog 2 kleine nabetalingen van eerdere werkgevers kwamen en ik koste wat kost mijn aflosregime niet wil onderbreken heb ik zojuist €277 overgemaakt. De totale aflossing komt deze maand dan net boven de €500 wat ik als ondergrens beschouw.


Gezondheid


Daarmee gaat het eigenlijk prima en steeds beter. Ik ben begonnen met hypnotherapie, een programma van 12 weken (84 dagen) dat je helemaal thuis kunt volgen. Doordat ik eerder de link legde tussen verstopte darmen en (zware) rugklachten, in combinatie met stress en depressiviteit kwam dit programma als geschenk uit de hemel (bij gebrek aan een beter spreekwoord)! 

Ik heb de eerste week er net opzitten en al na dag 1 voelde ik verbetering (!)

Aan wat voor soort klachten moet je dan denken? Zoiets: Medische hypnose is een zeer krachtige en effectieve manier om positieve veranderingen in je leven en gezondheid teweeg te brengen. Hypnose is inzetbaar bij onder andere: 

  • PDS (prikkelbare darm syndroom), 
  • slaapproblemen, 
  • stress, 
  • fobieën, 
  • (rook)verslaving, 
  • pijnklachten, 
  • vermoeidheid, 
  • burn-out, 
  • angst, 
  • depressieve klachten, 
  • overgang, 
  • zelfvertrouwen, 
  • gewichtsproblemen en nog veel meer. 

Zie hier hun website.

Aangezien ik 7 van de 13 genoemde punten zag als toepasbaar op mijn situatie ben ik eraan begonnen. De kosten vallen mee en worden deels vergoed als je aanvullend verzekerd bent. (Dat ben ik zelf trouwens niet.)

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten