maandag 15 augustus 2022

Opgelicht (vervolg)

Om welk schadebedrag het precies gaat zijn weet ik op dit moment niet en zoals gezegd heeft de auto een redelijke dagwaarde. Ik ben bij een advocatenkantoor terecht gekomen en die gaan een officieel schrijven naar de verkopers sturen, mogelijk dat ze dusdanig schrikken dat:

  1. Ze aan mijn eisen voldoen (het volledige bedrag terugstorten en de auto ophalen) of
  2. van al het gedoe af willen zijn en een schadevergoeding willen betalen of
  3. ze gaan zelf juridisch advies inwinnen en laten het aankomen op een rechtszaak
Het huidige liedje ("breng de auto maar langs dan kijken we wel") is hopelijk/waarschijnlijk dan ten einde.
De kansverdeling op de 3 scenario's lijkt, volgens mijn onderbuik, iets te zijn als 10% - 70% - 20%.

Ik hoop op scenario 1 maar verwacht dus scenario 2. Als dat zo is dan zullen ze waarschijnlijk met een bedrag komen dat te laag is om alle kosten te dekken maar te hoog om zomaar te weigeren. (Vanaf €1000 zou ik het in overweging nemen.)

De rijdende rechter ga ik sowieso niet raadplegen...

Wordt vervolgd...


2 opmerkingen:

  1. Ik zal voor je duimen dat het 1 wordt. Kan je deze verkopers nog wat negatieve publiciteit bezorgen? Ik hoor wel eens dat wanneer mensen iets negatiefs over een bedrijf twitteren of instagrammen dat er dan sneller wordt gehandeld. 'Is misschien een idee? En goed dat je dit zo kalm en zakelijk aanpakt want het is het niet waard om compleet over de rooien te gaan, zonde van je tijd en energie. Bedenk ook maar dat het slecht is voor hun karma. En dan nog een paar dooddoeners: wie goed doet / boontje komt om zijn loontje / what goes around comes around. Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dank voor de steun! Hmm, normaal gesproken ben ik niet voor online voor eigen rechter spelen. Sowieso denk ik dat een brief van een advocaat meer indruk maakt dan zoiets. Zolang die procedure nog loopt doe ik dat sowieso niet en hun online profiel is dusdanig klein dat het weinig zin heeft. Echter...de garage waar de APK keuring "uitgevoerd is" heeft wel een FB pagina. Ook weet ik de naam van de keurmeester (uiteraard). Maar die worden waarschijnlijk harder getroffen als de RDW zich er mee zou gaan bemoeien. :-)
    Misschien geen gek idee dat ik daar alvast contact mee opneem, wordt vervolgd.
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen