vrijdag 5 januari 2024

Hypotheekrente in de lift, omlaag

De hypotheekrente daalt al een paar maanden op rij. Zoals bovenaan het rechterstaatje te zien loopt mijn rentevast periode op 1 maart aanstaande af. Ik heb de rente kort geleden al vastgezet (looptijd 6 jaar) voor 4,14 % of de dagrente van 1 maart als deze lager is.

Op dit moment is ie dat ruimschoots met 3,62 % wat zelfs lager is dan mijn huidige 3,79%. Een onverwachte meevaller en ik hoop dus dat de daling nog 2 maanden doorzet.

Het zal dan niet lang duren voordat de maanlast onder de €300 daalt en zodra ik meer inkomen genereer zal ik weer gaan aflossen tegen looptijdverkorting. Het einde van de hypotheek komt nu toch wel in zicht.


Energiesubsidie / WW


Ook de landelijke energiesubsidie is goedgekeurd en zal binnen 2 weken overgemaakt worden.

Per ongeluk is vandaag toch weer een WW uitkering geweest. Ik werd gebeld en de fout werd uitgelegd. Binnenkort krijg ik post hoe het bedrag terug te boeken is.

Prettig weekend alvast!


1 opmerking: