donderdag 4 januari 2024

"Vaste" energietarieven

Update betreffende energietarieven. 

* Nr. 25 in de wachtrij van de chat. De wachtrij loste redelijk vlot op en ondertussen kun je andere dingen doen en het kost niks extra. Misschien wel leuk om de dialoog grotendeels integraal weer te geven, weer es wat anders:

==========================================================

Ik: Waarom krijg ik vandaag een mail met het volgende:

"Beste meneer XXXX, Per 01-01-2024 zijn uw tarieven gewijzigd. Om uw verbruik goed af te rekenen, hebben we uw meterstanden nodig. Omdat u (nog) geen slimme meter heeft, kunnen we uw meterstanden niet op afstand uitlezen. We willen u daarom vragen om uw meterstanden digitaal door te geven."

Jimmy: Dat komt omdat de energiebelasting en netbeheerderskosten zijn gewijzigd.

Ik: Oké en wat heeft dat met mijn verbruik te maken?

Jimmy: dat zijn onderdelen van het tarief. uw tarief voor stroom en gas staan vast. maar de energiebelasting en netbeheerkosten niet. is het nu meer duidelijk ?

Ik: nog niet helemaal, wijzigingen in energiebelasting en netbeheerskosten vinden alleen plaats in januari? en kan ik de volgende wijziging pas over een jaar verwachten?

Jimmy: ik ga het even navragen. een btw wijziging kan ook in de loop van het jaar plaatsvinden. dus dit is afhankelijk van de overheid. Heeft u nog andere vragen ?

Ik: wacht even, nu begin je over iets heel anders... energiebelasting en netbeheerskosten, niet BTW.
en zeg maar "je"

Jimmy: btw is ook een component van het totaal tarief.

Ik: oké ik probeer het opnieuw: zijn wijzigingen betreffende energiebelasting en netbeheerskosten JAARLIJKS (in januari)?

Jimmy: ja klopt.

Ik: oké dank je wel voor alle informatie. Fijne dag

==========================================================

Als ik iets vraag werkt het voor mijn hoofd het beste dat ik daar eerst antwoord op krijg voordat andere zaken aangestipt worden :-) (btw)

Ondertussen heb ik de ziektekostenverzekering voor heel 2024 alweer betaald. Alleen basisverzekering en maximaal eigen risico, toch nog ongeveer €1500,-.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten