zaterdag 10 februari 2018

Ongeduld is irritant

Ik weet dat ik het regelmatig ben: ongeduldig. Niet dat ik vind dat ik haastig ben maar ik doe graag veel dingen goed, snel en liefst efficiënt als het kan alstublieft. Efficiënt zou ik trouwens definiëren als zaken zo goed en zo snel mogelijk doen, waarbij een goed compromis gevonden wordt tussen de twee.

Na het doorgeven van de bestelling bij de snackbar doe ik altijd even een snelle boodschap bij de supermarkt om de hoek zodat ik niet hoef te wachten.
Wachten in het verkeer, in een auto...gruwelijk. Het ergste wat wij (ik carpool, weet u nog) ons overkomt op de woon-werk route is hoogstens 1 minuut langzaam rijden en stilstaan. En daar balen we dan al van, hahaha.

Het geduld wordt nu even op de proef gesteld voor wat betreft de scheidingsprocedure. We hebben al een poos niets meer gehoord dus ik denk dat ik maandag maar eens contact ga opnemen. Es kijken of dat ook telefonisch kan. Vast wel.

Ongeduld kan irritant zijn, als je iemand bent die aan een half woord genoeg heeft maar een heel verhaal moet aanhoren. De wereld, of toch in elk geval: andere mensen in de wereld, gaan vaak langzamer dan ik. Uiteraard begrijp ik dat we ons aan elkaar moeten aanpassen, maar soms kost het moeite om dat standje "langzamer" te vinden. Tot zover de zelfreflectie - amen.

Om 7:00 uur gewekt door muziek van een carnavalswagen, nou leuk. Mij zullen ze vanmiddag niet zien in het dorp: ik ga lekker schaatsen kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten