vrijdag 16 februari 2018

Verrassing: W.O.Z. gedaald

Eindelijk zie ik de W.O.Z. van mijn woning verschijnen en, tot mijn verrassing, is ie gedaald tot precies 2 ton.

De voorlopige W.O.Z. was een stuk hoger waartegen ik bezwaar heb aangetekend. Kennelijk heeft dit toch zin gehad.

Zeker op dit moment een gunstige ontwikkeling omdat de OZB en dergelijke kosten iets zullen dalen, of toch in ieder geval niet zullen stijgen. Ook hebben we nu minder virtuele overwaarde wat bij de scheiding (zie eerdere berichten) en "over-bedeling" mogelijk iets helpt.

Extra aflossen


Het is, voor mijn gevoel, al een hele tijd geleden dat ik een grote extra aflossing heb kunnen doen.
Ik hoop dat we snel in rustiger vaarwater zullen zijn zodat ik de hypotheek weer eens een flinke knauw kan geven! 

2 opmerkingen:

  1. Ha, dat is wel fijn in deze tijd: een meevaller. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik hoop het. Morgen weer telefonisch contact en eens kijken hoe de stand van zaken is...

      Verwijderen