maandag 23 april 2018

Creditcard doorgeknipt!

Zojuist mijn VISA creditcard (zelf) doorgeknipt.
Aangeschaft in 2006 omdat ik toen ging backpacken en een creditcard onmisbaar (b)leek, o.a. voor het huren van een auto. Via de ANWB aangeschaft voor jaarlijks €11,- als ik me goed herinner.

Voor zaken betreffende vakanties in het buitenland soms onmisbaar maar ook bijvoorbeeld handig voor aankopen in het binnenland die niet via iDEAL lukken. De laatste jaren dus ook gebruikt als spaarrekening.

Van mijn flexibele vriend heb ik dus zojuist afscheid genomen en binnenkort maar eens een opvolger  aanvragen via KNAB. Deze kost daar immers niks extra.


Trouwfoto's - vervolg

De trouwfotograaf reageerde snel op mijn verzoek:

"Ik begrijp dat het een lastige situatie voor je is. Het was zeker een verassing toen ik het hoorde, wat ontzettend jammer.
Even over de foto's... ik ben erg trots op de foto's en wil ze toch graag wel op mijn website laten staan. Het gaat er namelijk om dat andere potentiƫle klanten zien wat ze kunnen verwachten van mij als fotograaf. Ik vind het prima om je naam niet meer te noemen en de tags eraf te halen, is dat voldoende voor je?

Graag je reactie."


Hmm, ik kan me niet herinneren dat we een contract hebben getekend. Maar misschien is het redelijk aan te nemen dat zowel de fotograaf als wij "eigenaar" zijn van de foto's.
Dan komt het aan op goodwill of de fotograaf de foto's verwijdert.

Dat laatste zinnetje had beter iets anders verwoord mogen worden vind ik. Als ik niet met naam herkenbaar op internet wil dan heeft een andere partij dat gewoon te honoreren.

Anyway: ik heb geantwoord:

"Ok, je wist er dus al van. Ja, wij hadden er ook iets anders bij verwacht.

Terecht dat je er trots op bent, maar misschien dat je portfolio zonder onze foto's ook al representatief is?
Mocht je ze, in dit stadium, onmisbaar vinden voor je portfolie, kun je dan in elk geval toezeggen dat als je meer klussen gehad hebt je ze alsnog verwijderen zult?
Ik vind het moeilijk te accepteren dat vrijwel niemand van de betrokkenen naar de foto's kijkt terwijl anonieme bezoekers van je website en FB dat wel doen.

Maar voor nu onze namen en tags verwijderen is in elk geval iets."

Als dat laatste gebeurt laat ik het verder zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten