donderdag 26 april 2018

Extra omzet genereren

Wanneer je in loondienst werkt, zeker als dat voor (vrijwel) 1 fte is, dan is er vaak geen aanleiding voor het zoeken naar een bijbaantje. Ook al vanwege het gebrek aan tijd en energie.

Daarop maak ik voor het eerst sinds lange tijd een uitzondering: ik ga 2 dagen examentraining geven in het westen van het land. Op 10 en 11 mei heb ik vrij (vanwege hemelvaartsdag) en maak er een uitje van, inclusief een nachtje kamperen. Aansluitend rij ik misschien door voor een familiebezoek + logeren.

Beide dagen van 9:30 tot ca. 14:00 uur actief in de weer met een groep van 15 havo-5 leerlingen.
De lunch is verzorgd en reiskostenvergoeding is er ook. Als het dan ook nog een beetje lekker weer is... Ik ben erg benieuwd en de extra inkomsten zijn altijd welkom!

Administratie


Zojuist de administratie wat opgeschoond. Van 8 multomappen naar 6. Her en der nog wat wijzigingen doorgegeven. Voor wat betreft de waterschapsbelasting bij het volgende jaaroverzicht (juni) even in de gaten houden of er vanaf 3 februari gerekend wordt met een eenpersoonshuishouden.

Een meerpersoonshuishouden betaalt 3 ve (vervuilingseenheden), een eenpersoonshuishouden betaalt 1 ve. Als ik het goed zie scheelt dat ca. €100 op jaarbasis.


ORV / verhuur eigen woning


Het lijkt erop dat het beƫindigen van de O.R.V. voor elkaar is. Nog een klein formuliertje ondertekend en opgestuurd. Tevens een vraag voor kortdurende verhuur van mijn woning neergelegd.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten