zondag 22 april 2018

Trouwfoto's (delete)

Gisteravond kwam ik erachter dat er nog trouwfoto's van ons circuleren op internet.
Niet heel raar: de trouwfotograaf had ze in haar portfolio op haar website en FB.

Even een vriendelijk mailtje gestuurd met het verzoek ze te verwijderen.

Ex-vrouw zegt zich te hebben uitgeschreven van deze weblog en ik heb geen reden om aan haar woord te twijfelen. (Waarom schrijf je het dan op deze suggestieve manier op? - Weet ik veel. Einde interne dialoog.)
Vanaf nu kan ik dus vrijuit schrijven, voor zover ik dat al niet deed :-)


Vakantie


Momenteel is de "mei"vakantie begonnen en hoop de komende dagen de batterij wat op te laden. Correctiewerk ligt er nog genoeg maar de zonnige dagen gebruik ik liever voor wat kluswerk.

Het grasveld ligt er nog niet bij zoals het hoort en ook de moestuintjes moeten vochtig gehouden worden. Daar beginnen trouwens al groene sprietjes boven te komen.
Binnenkort daar maar eens een heel bericht aan wagen wellicht.

Verder ligt er nog schilderwerk aan het huis en kluswerk in de schuur in de planning (en dat laatste kan ook als het regent.)


Werk


De situatie op het werk wordt er trouwens niet leuker op. Kort gezegd: het management-team lijkt vrijwel alle kwaliteiten te ontberen die nodig zijn om een schoolorganisatie goed te leiden. Het enige capabele MT-lid trok het in haar eentje (uiteraard) ook niet en heeft haar functie neergelegd.

Nou ja, vakantie dus. Alleen correctiewerk, cijfers invoeren, toetsen ontwerpen maar geen mails lezen. Daarmee ebt de ergernis hopelijk snel weg.

2 opmerkingen:

  1. Portret in opdracht
    Als een portret in opdracht is gemaakt, dan is voor publicatie zonder meer toestemming van de afgebeelde persoon nodig.
    De maker van het portret heeft wel het auteursrecht, maar ook hij mag het portret niet publiceren zonder toestemming van de geportretteerde.
    De geportretteerde mag op zijn beurt een paar kopieën maken voor zichzelf en voor familie en vrienden, bijvoorbeeld van de foto's van een bruidsreportage. Ook mag hij zijn in opdracht gemaakte portretten beperkt gebruiken voor publicaties, zolang de naam van de fotograaf erbij wordt vermeld. Voor commercieel of ander gebruik van zijn portret heeft hij wel toestemming van de fotograaf nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, super bedankt. Ik heb (dezelfde?) bron gevonden: https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Portretrecht

      Ik zal nog eens even mailen.

      Verwijderen