dinsdag 5 juni 2018

Werk & inkomen

De laatste tijd ben ik me aan het oriënteren op de arbeidsmarkt zoals dat zo mooi heet.
Ik werk nu bijna 10 jaar bij mijn huidige werkgever en dat is, vind ik, al reden genoeg om eens een switch te overwegen.

Bij een school is het ook daadwerkelijk tot een gesprek gekomen maar ik heb er toch van afgezien. Ook dat is de winst van solliciteren: de positieve punten van je huidige baan komen weer helderder in beeld.

Volgend schooljaar heb ik in elk geval een detachering waar ik al eerder over berichtte en een klein klusje bij een universiteit.

Verder heb ik nog een lijntje uitgegooid bij een HBO waar wellicht eind deze maand een deeltijd vacature gaat ontstaan. Verder hoop ik deze week iets meer te horen van een andere vacature in de buurt. Ook gaat er in de regio een nieuwe school starten: kleinere klassen, lagere werkdruk, minder vergaderen en een hoger salaris. Klinkt me als muziek in de oren. Opties, opties...

Loonsverhoging


Komende maand een kleine loonsverhoging (2,35%) waar ik wel blij mee ben uiteraard.
Ik blijf van mening dat loonsverhogingen niet meer in procenten maar in euro's zouden moeten worden berekend zodat het verschil tussen top- en bodemsalaris niet verder vergroot maar (relatief) kleiner wordt.



1 opmerking:

  1. Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Bij ons liggen de onderhandelingen weer eens stil (laatste CAO liep al ruim een jaar geleden af) dus voorlopig geen loonsverhoging helaas. Ik vind 2,35% trouwens echt geen kleine verhoging, bij ons liep het stuk op 1%!
    Succes bij het solliciteren, hopelijk vind je een baan of een combi van banen die je goed gaan bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen