woensdag 17 oktober 2018

VRIJHEID en andere zaken

Bootcamp Amsterdam


Zoals eerder gemeld: afgelopen weekend ging ik op een Attraction Bootcamp. Attractiongym verzorgt diverse trainingen waarbij de interacties tussen man en vrouw centraal staan. Het was een erg leuk maar slopend weekend waarmee de term "bootcamp" beslist goed gekozen is!

Het is moeilijk om alles in woorden te vatten en zou ook een lang verhaal worden....ik waag een poging tot een kort verhaal.
Vanuit het werk de trein genomen, bij de eerste halte uitgestapt, teruggegaan, bagage even bij wildvreemd meisje in beheer gegeven, 4 trappen opgerend, sleutel uit kast 1 gehaald, daarmee kast 2 geopend alwaar mijn mobieltje lag, kast weer afgesloten, sleutel terug op de plek, weer naar beneden en buiten gerend, bagage weer gepakt, meisje duizendmaal dank gezegd, trein ingerend......stress!!!
Ik heb er soms een handje van om momenten waar je juist je energie wilt sparen en relaxed wil zijn te saboteren, verdorie. Anyhow:

Aangekomen op Amsterdam CS 2 km door de stad gelopen naar mijn airbnb (another first).
's Avonds de eerste sessie. We waren met 8 deelnemers, 4 coaches, 1 stagiair en Daan (de Ram) was er als "CEO" vaak ook bij.

De indeling van elk van de 4 sessies was globaal hetzelfde:
1) Theorie (beetje aantekeningen maken wordt aangeraden)
2) Kleine opdrachtjes oefenen
3) De straat op, vrouwen aanspreken:
3a) opwarmen (de weg vragen)
3b) complimentje geven
3c) langer praatje maken
3d) etc.

2 avondsessies en 2 middagsessies. Super aardige en sympathieke coaches en ook mijn collega deelnemers (leeftijd 20-59) zijn coole gasten.

Met steeds een roulerende 1 op 2 begeleiding (1 coach, 2 deelnemers) hebben we ons in het bruisende Amsterdam begeven. Je wordt soms best met jezelf geconfronteerd en dat is altijd leerzaam. Zo nu en dan een ongemakkelijk moment kan ook best wat energie kosten maar zoals bij de meeste dingen: oefenen en doorzetten loont. Ik merk dat ik op sommige vlakken veranderd ben en dat ik beter in mijn vel zit. Ik sta nog rustiger voor de klas, gebruik mijn stem anders en ervaar meer VRIJHEID in sociale interacties.



Stagiair


Op school heb ik dus momenteel een stagiair onder mijn hoede en kan, grappig genoeg, HEEL veel van de feedback die ik afgelopen weekend kreeg over lichaamshouding en mannelijke energie direct één op één doorgeven! Ik vind het echt heel bijzonder. Nu ben ík weer de coach.


Katje


Donderdagochtend heb ik een van mijn katjes naar de dierenarts moeten brengen. Een lang verhaal, hoe dan ook: de 2e katheter zit er nu in hij is aan de antibiotica. Ik hoop hem vrijdag of zaterdag weer op te mogen halen en hoop dat de oorzaak nu gevonden en succesvol bestreden is. Heel erg blij met de goede zorgen van de dierenarts+assistenten en de mensen van het dierenpension die hem de afgelopen dagen in de gaten hebben gehouden.
Ik ben een beetje bang voor de rekeningen maar gelukkig krijgen we uitgerekend deze maand een extra van 1% van het jaarsalaris. Hopelijk kan ik het daar mee afdekken.


Crowdfunding


Bij het crowdfunden druppelen de eurootjes ook langzaam weer terug. Van de 12 projecten bij geldvoorelkaar zijn er weer 9 aan het uitbetalen, ook de "duurste".

Ik weet niet welke frequentie qua bloggen ik zal aanhouden. Volgende week herfstvakantie dus wellicht dan weer wat vaker.

Ach, wat maakt het ook uit. Als ik meer zin en tijd heb zijn er vaker berichten, anders minder.

Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Ik begrijp hier uit dat je vorige date geen blijvertje is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik weet niet wat je precies met blijvertje bedoelt.

      1) relatiemateriaal? (nee)
      2) exclusieve LAT (nee)
      3) minnares voor lange termijn? (mogelijk, dat weten we nog niet)

      Verwijderen
  2. Leuk, zo'n update af en toe! Klinkt positief allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen