donderdag 16 juli 2020

Crowdfunding - 2e statusupdate van 2020

Fermenterend fruit kan nog even wachten. Eerst maar eens een update over mijn crowdfund activiteiten en daarmee een vervolg op de post van januari. Hier is deel 6.

Vooraf: ik heb de afgelopen 6 maanden niet in nieuwe projecten geïnvesteerd en aangezien de pandemie voorlopig nog niet uitgeraasd is lijkt het onverstandig te investeren in microkredieten in landen in Afrika en Azië.


Status crowdfunding


De bovenste 10 projecten lopen bij geldvoorelkaar. Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €3105,97 terug ontvangen (81,7 %).

Eén project moet ik helaas als afgeboekt beschouwen. Over project 1 en 8 word ik periodiek geïnformeerd door incassobureaus. Projecten 2 en 7 hebben een achterstand maar vooralsnog ben ik positief gestemd  daar laatst alsnog een aantal termijnen werden uitbetaald en de vooruitzichten redelijk goed zijn.

Het volgende rijtje bevat 10 projecten die via lendahand lopen.
De projecten leveren qua geld weinig op maar als goede doelen wel een goed gevoel mensen in armere landen een handje te kunnen helpen. Om die reden zie ik mezelf weer nieuwe investeringen doen via dit platform. Projecten 4, 6, 8 en 9 hebben 1 termijn uitstel (6 mnd) vanwege Corona. Van de €3900 is €2333,23 ontvangen (= 59,8 %).

De laatste 3 projecten lopen via Collin crowdfunding (voormalig Knab).
Eén project moet ik hoogstwaarschijnlijk als afgeboekt beschouwen.
Vanwege Corona heeft project 3 een uitstel tot aflossing van 6 maanden gekregen. Rente wordt nog wel keurig uitbetaald. Van de €800 is €179,44 terug ontvangen (= 22,4 %)


Samenvattend:


Sinds mijn vorige update heb ik grofweg €1000 ontvangen. Van de 23 lopende projecten zijn er 5 met een dusdanige achterstand dat incassobureaus zijn ingeschakeld. Vier projecten met Corona gerelateerde uitstel.
De overige 14 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in januari behoren er weer 5 projecten volledig afgelost te zijn. Momenteel sta ik dus nog €2881,36 in de min en ik denk dat ik nog even wacht met het doen van nieuwe investeringen. Wachten tot dit gestegen is tot boven de... -€2000?
Of minder naar de bedragen kijken en maximaal 20 projecten in de lucht houden? Misschien dat ik dat maar doe!

Morgen ben ik de hele dag op stap met o.a. een borrel met oud-collega's. Als ik voldoende hersteld ben later op de zaterdag wellicht weer online ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten