woensdag 22 juli 2020

Woensdag


Mijn productiviteit is de afgelopen dagen nogal...ehm...variabel. Zonder een vaste structuur van werk etc. slaap ik te vaak te lang uit, beweeg ik te weinig en snoep ik te veel. Ik ben me er in elk geval van bewust en ben van plan om er mee te stoppen.

Opstaan om 8:00 uur (vandaag was het rond 9:00 uur maar dat was al beter dan gisteren) een planning maken en doordeweeks niet na 0:00 uur gaan slapen na urenlang beeldschermtijd zijn voornemens waar ik me vanaf vandaag aan houden wil.

Morgen worden, eindelijk, de dakgoten aangepakt. Het duurde even voor er een paar opeenvolgende droge dagen waren. Gisteren al een semi-actieve dag want 's morgens heb ik geholpen bij een kringloopcentrum. Voordat ik het programma van deze week vaststel eerst even een Corona update.

Ik houd het kort maar mocht je Corona-moe zijn (wie niet?) dan scrol je maar even door.


Corona update


Ik bedien me weer van het top-40 format en benoem verschuivingen daarin, simpel.

Zuid-Afrika steeg van plek 8 naar 5.

Pakistan en Saudi Arabië stegen beiden een plek.

Colombia van 19 naar 16 en Bolivia van 38 naar 34.

Nederland verdwijnt uit de top-40.
Israël en de Dominicaanse Republiek zijn nieuw.

Per capita


Chili betreedt de top-10.

Brazilië stijgt 2 plaatsen, naar 12.

Panama stijgt van plek 20 naar 17.

Kyrgystan ineens in de top-40 verschenen, op plek 26.

Oostenrijk is uit de top-40.

Monaco zakt 4 plaatsen.

Het aantal landen met 100 of meer doden per miljoen inwoners is gestegen van 31 naar 34.




Wassen en drogen


Vandaag 3 wasjes draaien, ophangen en opvouwen.
Ik bezit geen wasdroger en strijkijzer of -plank. Ook gebruik ik sinds een tijd geen wasverzachter meer maar een scheutje schoonmaakazijn. De eerste liters water in de wasmachine voeg ik handmatig toe in de vorm van regenwater. Superzacht water waardoor ik minder schoonmaakazijn toe hoef te voegen.

Waarom geen strijkijzer/-plank? Nou, we hadden er samen twee. Toen deden we 1 setje weg, en toen gingen we scheiden. Zij mocht het resterende setje wel meenemen aangezien ik zelden overhemden draag die gestreken moeten worden. De overige kleding goed uitschudden voordat ik ze ophang voorkomt de meeste kreukels en, hoe handig, blijkt er een "kreukherstellende" stand op mijn wasmachine voor te komen.

Tussen deze en de vorige zin zat voor mij 15 minuten: 1e was opgehangen, 2e was geladen. Overigens is een wasrekje met vochtige was ideaal om, tijdens hete dagen, je huiskamer te verkoelen. Onder huidige gematigde temperaturen niet nodig maar ik dacht ik zeg het even.

Waarom geen wasdroger? Als alleenwonende heb ik geen reuze hoeveelheden was en ik vind het een vorm van energieverspilling. Mocht ik ooit nog een gezinnetje stichten dan ben ik benieuwd of het ook dan nog zonder wasdroger kan.

Mijn wasmachine gaat trouwens al mee sinds februari 2002 (!) en heeft een laadvermogen van slechts 4,5 kg. De kreukherstellende stand ontdekte is pas kortgeleden trouwens, beetje jammer haha.
Hoe dan ook: ik zie geen reden om hem weg te doen zolang ie het doet.


Planning


De planning! Daar ging het over. Wat verder nog? De planning is nog wat losjes, vind ik prima.

Vandaag: Vakantieplannen maken. Ik kan weg tussen 1 en 19 aug, waarheen precies? Zoek ik nog een reisgenoot? Uit mijn eigen kring of online?

Morgen (donderdag): V.a. 8:00 uur (tot....14:30 uur?) wordt er gewerkt aan de dakgoten. Hierbij zal mijn bijdrage beperkt zijn tot het zetten van koffie en het aangeven van dakpannen omdat als er toch iemand het dak op gaat de kapotte er wel af mogen en vervangen door nieuwe. In de aardappelkelder in de schuur liggen er nog zat. Mogelijk even het zwembad verplaatsen zodat ze er goed bij kunnen. Ik heb het water eruit laten lopen dus da's mogelijk.

Vrijdag:
V.a. 17:00 uur een kleine BBQ met mijn ouders.

Zaterdag:
Naar muziekzaak voor 2nd opinion betreffende gitaarversterker en wat andere zaken.
Als ik toch in deze plaats ben, met zeer ruim winkelbestand, misschien een goed idee om schoenen te gaan kopen. De kampeerwinkel is wellicht ook een bezoekje waard.

Zondag:
Geen Grand Prix deze keer.

Als onderdeel van de dagelijkse routine speel ik elke avond gitaar (half uurtje) en open ik een dating app. Op dat vlak mag ik wel actiever worden vind ik.

Fermenterend fruit....kak....nu geen zin meer. Post ik morgen dan wel over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten