donderdag 2 juli 2020

Onder de 100.000 !

De champagne zit nog onder de kurk, maar aan het einde van deze maand is het zover:

de hypotheekschuld duikt onder de ton!

Aangezien de aankoopsom €201.500 was ben ik dan ook voor meer dan de helft eigenaar van mijn huis. Poe, beide gegevens voelen goed moet ik zeggen!

De zomervakantie lijkt nu al begonnen, alhoewel vrijdag 10 juli officieel de laatste werkdag is. Volgende week dinsdagmiddag en -avond zijn de diploma uitreikingen. Donderdag ga ik overdag mijn kast uitmesten en een boel oude toetsen weggooien. 's Middags/ 's avonds hebben we een gezellige afsluiting bij een collega in de tuin (als het weer het toelaat) en vrijdag de laatste vergadering (APV) en afscheid van een aantal collega's. Op alle drie de dagen wordt voor eten gezorgd. Nee, we hebben het absoluut niet slecht. :-)


GP van Oostenrijk, deel 1


Iets anders dat me een goed humeur bezorgt is dat morgen de Formule-1 auto's voor het eerst in 2020 hun eerste meters zullen afleggen in de eerste officiële sessie. Ik ga zoveel mogelijk live volgen.

Een week later volgt nogmaals een race op hetzelfde circuit. In totaal zijn er 8 races bevestigd, allen in Europa. Het is de bedoeling dat er nog meer races worden toegevoegd tot een totaal van 15-18. Het is een bizarre realiteit dat het seizoen begint terwijl nog niet duidelijk is hoeveel races er dit seizoen deel uit gaan maken van het wereldkampioenschap.

Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waar afgetrapt wordt zonder dat duidelijk is hoe lang er gespeeld gaat worden. Elke fout (tegendoelpunt) kan dus fataal zijn.

Voor wat betreft de coureurs wordt het, nog meer dan anders, balanceren tussen zo goed mogelijk scoren en zo min mogelijk fouten maken. Ik ben positief over de kansen van Max!

9 opmerkingen:

  1. Wat moet dat heerlijk zijn! Gefeliciteerd en geniet van deze mijlpaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, nu je deze magische grens hebt bereikt gaat het straks ineens hard, let maar op, en krijg je steeds meer de smaak te pakken. Zo verging het mij ook en nu ben ik hypotheekvrij en ben ik plannen aan het maken om een stapje minder hard te gaan lopen op het werk. FIRE ben ik nog lang niet maar wat minder uren werken per week gaat wel lukken. Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh beterrr, dat je al hypoheekvrij bent. Minder uren per wk ga ik volgend schooljaar doen denk ik.
      Groetjes, Mark

      Verwijderen
  3. Hoi Mark, Exit gaat dit jaar niet door jammer voor jouw maar zoals de toestand heer nu is beter iedere dag 300 nieuwe gevallen.
    Volgend jaar maar weer. Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cisca, oh echt? Heb je een linkje waarin dit officieel bevestigt wordt? Op de website van Exit zie ik het nog niet staan.
      alvast bedankt, Gr. Mark

      Verwijderen
    2. Hoi Mark, we hebben het gelezen in de BLIC.rs . Gistermiddag 6-7 stond het erin om 14.00 uur. Later werd het hier ook in het nieuws gezegd,Exit , Bierfest en nog een festival allemaal afgelast, Niet door de overheid maar ze nemen zelf geen risico. Gr. Cisca Servie

      Verwijderen
  4. Hoi Mark ik hoor net op radio 1 (07.55 uur woensdag 8 juli) door de correspondent in Servie dat zij verwacht dat binnenkort het festival wordt afgelast. Ik duim voor je van niet, maar het lijkt logisch, niets gaat nog door. Gr Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, oké merci. Het maakt me overigens niet zoveel uit hoor. (En 't kaartje blijft vermoedelijk wel geldig voor volgend jaar.)

      Ik ga hoe dan ook een autovakantie houden.

      groetjes,
      Mark

      Verwijderen