maandag 18 maart 2024

Minder slapen - meer tijd?

Een vervolg op mijn eerdere post over slapen, gisteren er wat vroeger in en nog wat gelezen. Denk dat ik iets na 22:00 uur in slaap viel. Vanmorgen iets na 5:30 uur wakker. Na een uurtje dommelen zat er ècht geen slaap meer in en ben ik er uit gegaan. Uitgerust en wel.

Gedachte: Zou het zo kunnen zijn dat ik, na 2 weken overgangsperiode, nu een nieuw slaapritme heb aangenomen?

's Nachts doorloop je diverse slaapcycli met diepe en R.E.M. slaap. Per stuk duurt een cyclus ca. 90 minuten en ik heb online mensen gevonden die hun bedtijd er precies op afstemmen om precies een aantal hele cycli te doorlopen. Doorgaans 5 of 6 terwijl er uitzonderingen zijn die met 4 toekunnen, of in elk geval tijdelijk.

De afgelopen maanden heb ik er geprobeerd achter te komen hoeveel slaap ik nodig had wat 8,5 tot 9 uur leek te zijn. Dat zouden dan 6 cycli zijn en....zou het gevolg van mijn gezondere en alcholvrije levensstijl zijn dat ik van 6 naar 5 ben geswitcht???

Wauw, als dat waar is dan krijg je dus, naast op de langere termijn, ook onmiddellijk meer tijd!

De invulling van alle tijd die ik heb geeft nagenoeg onbegrensde mogelijkheden! Voor vandaag ben ik al begonnen aan een checklist, jullie waren het 5e punt :-)

Fijne week! 

 

 

1 opmerking:

  1. Ik ben tegenwoordig ook vaker uit mijzelf rond 5 uur wakker. na een periode slecht slapen, ben ik ook bezig met wat nu de beste tijden zijn voor mij. Dus hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen