maandag 16 oktober 2017

Netto waarde

Door een collega blogger werd ik op het idee gebracht om onze "netto waarde" eens uit te rekenen.

Omdat we in oktober 2014 gingen samenwonen en onze eerste gezamenlijke hypotheek ging lopen heb ik van de maanden oktober 2014 t/m 2017 het boeltje berekend. Wat heb ik meegenomen:

Bezit*:
1) de waarde van het huis (voor het gemak de W.O.Z. genomen)
2) spaargeld (1 deposito + spaarrekening)

Schulden:
1) hypotheek
2) restschuld
3) studieschuld

* Overige bezittingen zoals auto's en andere roerende goederen heb ik in de berekeningen niet meegenomen.

In oktober 2014 was onze nettowaarde €24.000,- in de MIN.

Door het geheel aflossen van de restschuld, het deels aflossen van de andere 2 schulden en het stijgen van de W.O.Z. ging onze netto waarde al snel in de lift omhoog zodat we al in okt 2015 in de PLUS stonden. Ik houd de exacte getallen graag voor me maar onze nettowaarde zit anno 2017 zelfs ruim in de PLUS.

3 opmerkingen:

  1. Goed bezig. In 2014 stonden wij ook nog behoorlijk in de min. Intussen flink in plus en op weg een ton..., :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg verhelderend om het bij te houden. Dit opent echt ogen en mij geeft het een soort drive om volgende maand weer hoger uit te komen. Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen